יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תביעה בארה"ב: פיטרו אותי כי אני יהודי

בניו-יורק הוגשה תביעת פיצויים נגד משרד עו"ד שפיטרו יהודי חרדי בשל מוצאו: "קראו לי 'ילד יהודי'"

יוסף פפר, ניו-יורק כ"ד בחשון תש"ע - 11/11/2009 12:48
 
בית המשפט העליון בניו-יורק דחה בקשה של משרד עורכי-דין לבטל תביעה שהוגשה נגדה, לפצות עובד חרדי מברוקלין שפוטר בשל טענתו ליחס אנטישמי כלפיו, בשל היותו יהודי שומר תורה ומצוות.
 
ר' שמואל למפנר, יהודי אורתודוכסי מברוקלין, הגיש תביעה בבית המשפט, נגד משרד עורכי הדין "פרייר-קשמן", שם עבד במשך שבע שנים. לטענתו, התנהגו כלפיו באנטישמיות.
 
לטענת למפנר, במשך שש שנים, החל משנת תש"ס, הוא עבד במשרד על הצד הטוב ביותר והוא עשה את עבודתו כמצופה ממנו. גם מנהליו התייחסו אליו בהתאם והוא הגיע להישגים רבים בעבודתו, בעיקר תחת מנהלו הישיר שהיה עמו בקשר טוב.
 
לדבריו, הכל השתנה כעבור שש שנים לעבודתו בחברה, כאשר נכנס מנהל חדש, שהחל להתייחס אליו בצורה שלילית לחלוטין והיחסים ביניהם הידרדרו. לטענת התובע, החליפו לו משרד, העניקו לו במכוון ציונים נמוכים על עבודתו, ובסופו של דבר פוטר מעבודתו.
 
למפנר טוען בתביעה שהגיש לבית המשפט, כי פיטוריו והיחס השלילי כלפיו, היו רק בגלל היותו יהודי, והראייה לכך, לטענתו, היא העובדה שהוא כונה במשרד "דז'ובוי" (ילד יהודי) על-ידי אחד מאנשי הצוות במשרד.
 
השבוע התקדם המשפט לטובתו של למפנר, כאשר שופט בבית המשפט העליון בברוקלין החליט להמשיך במשפט ודחה את בקשת הנתבעים לבטל התביעה. כעת, יחלו הדיונים בבית המשפט, כאשר אם השופט יחליט שהצדק עם למפנר, תחויב החברה לשלם לו פיצוי כספי גבוה.
  1. 1. בארץ היו אומרים שהחרדים אשמים באבטלתם [לל"ת]
    יצחק 11/11/2009 13:48