יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מליאת האו"ם: ארה"ב מאשימה את איראן בפרשת הספינה

ארה"ב האשימה אמש במועצת הביטחון של האו"ם את איראן בהעברות נשק בלתי חוקיות לחיזבאללה בלבנון

דוד שמואלי כ"ד בחשון תש"ע - 11/11/2009 09:49
במועצת הביטחון של האו"ם האשימה אמש (ג') ארה"ב את איראן בהעברות נשק בלתי חוקיות לכוחות החיזבאללה בלבנון.
 
במהלך זה תומכת ארה"ב בטענותיה של מדינת ישראל לאחר תפיסת ספינת הנשק "פרנקופ" במהלך השבוע שעבר, על פיהן הנשק מיועד היה לחימוש החיזבאללה בלבנון.
 
"חשיפת המשלוח המוסתר של כלי נשק בתוך מיכלי סחורה, שברור כי נשלחו מטעמה של אירן לסוריה תוך הפרת החלטה 1747, מספק באופן ברור הוכחה לחוסר היציבות באזור בנושא הפצת הנשק הגרעיני ", הבהיר אלחנדרו וולף, סגן שגריר ארה"ב באו"ם.
 
גם בבריטניה לא נותרו מאחור והביעו דאגה לגבי טענותיהם של בכירים ישראלים בדבר תפיסת הספינה אשר הכילה מאות טונות של כלי נשק שעל פי הנראה סופקו על ידי איראן והיו אמורים להישלח דרך סוריה לארגון חיזבאללה.
 
סגן השגריר הבריטי אמר בדבריו כי בלונדון הביעו "דאגה רצינית ביותר" לגבי הנושא. עם זאת, הוא נזהר כשהתייחס לגבי המעורבות האיראנית, ורק אמר כי "הועלתה השערה כי אירן נתפסה לאחר שייצאה נשק באופן לא חוקי". בבריטניה הבהירו כי הם מחכים למידע נוסף ועדיין לא יכולים לאשר את האשמותיה של ישראל.
 
שגריר סוריה באו"ם בשאר אל ג'אעפרי דחה מכל וכל את טענות ישראל וכינה אותן "שערורייתיות" ו-"ערימת שקרים". השגריר האשים את הממשל הישראלי כי נהג באופן "פיראטי" בתפיסת ספינת הנשק "פרנקופ".
 
כזכור, סוריה ואירן הכחישו את ההאשמות. דיפלומטים באו"ם הודיעו כי לא מצופה מהמועצה המלאה לנקוט בפעולה מיידית בנושא, אך ייתכן מאד והנושא יופנה לוועדה הממונה על מעקב אחר הציות האיראני להחלטת מועצת הביטחון, האוסרת עליה לייצא נשק.