יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר החוץ הצרפתי: "ישראל אינה מעוניינת בהסדר שלום"

רגע לפני שנתניהו מגיע לארמון האליזה בפאריס, מותח שר החוץ הצרפתי ביקורת קשה על ישראל : "ישראל אינה מעוניינת עוד בהסדר שלום במזרח התיכון"

דוד שמואלי כ"ג בחשון תש"ע - 10/11/2009 18:23
הממשל הישראלי מזיע כדי לשפר את היחסים בין ירושלים לוושינגטון אך המהלומה מגיעה מכיוון לגמרי לא צפוי: שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר מתח הערב (ג') ביקורת נוקבת על התנהלותה המדינית של ישראל בנוגע להמשך הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "ישראל אינה מעוניינת עוד בהסדר שלום במזרח התיכון".
 
את הדברים אמר קושנר בראיון לתחנת "אינטר-רדיו" הצרפתית, לקראת ביקורו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצפוי לנחות בפריז במהלך היממה הקרובה, בדרכו חזרה מהביקור בבית הלבן, ולהיפגש עם הנשיא ניקולא סרקוזי. במהלך הראיון אמר קושנר כי אינו צופה כל פריצת דרך במשא ומתן הישראלי-פלסטיני בזמן הקרוב.
 
"מה שבאמת כואב לי ומזעזע אותנו", הוסיף, "זה שפעם הייתה תמיכה גדולה בשלום בישראל. היה שמאל פוליטי ששמעו את קולו, ותשוקה אמיתית לשלום. נדמה לי - ואני מקווה שאני טועה לגמרי - שהתשוקה הזו נמחתה מעל פני האדמה, כאילו אנשים לא מאמינים בכך יותר".
 
כזכור, מאז שיצאה לדרכה ב-2007, עשתה ממשלת סרקוזי כל מאמץ לשמור על יחסים תקינים עם מדינת ישראל, בניסיון להעצים את השפעת צרפת על תהליך השלום במזרח התיכון.
 
ברם, היחסים בין המדינות צולעים מאז בחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה, וממשל סרקוזי הפך לאחת המבקרות הקולניות ביותר בכל הנוגע להמשך הבנייה בהתנחלויות. קושנר הדגיש הערב כי עניין הבנייה בהתנחלויות הוא בסיס המחלוקת העיקרי כיום בין סרקוזי לנתניהו: "יש בעניין הזה הבדל משמעותי בעמדות".
  1. 1. הצורפתים
    עמי 10/11/2009 18:57
    מי גמר התקופה של הרפוליקה החמישית צרפת אינה איתנו באופן מוחלט צריך כל הזמן לזכור מה קרה ליהודי צרפת בתקופה של "פתן"