יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אסד מאיים: או שנקבל את הגולן בשלום - או מלחמה

נשיא סוריה דורש מישראל לקבל את רמת הגולן באמצעות תהליך שלום, אך מזהיר: "כשלון המשא ומתן בהשבת הזכויות במלואן פירושו באופן אוטומטי שההתנגדות היא פתרון אלטרנטיבי". מלך ירדן: דרושות ערבויות בינלאומיות להמשך המו"מ עם הפלסטינים

אבי משה כ"ב בחשון תש"ע - 09/11/2009 14:53
נשיא סוריה, בשאר אסד, מאיים במלחמה נגד ישראל אם לא תחזיר את רמת הגולן באמצעות תהליך שלום. "כשלון המשא ומתן בהשבת הזכויות במלואן פירושו באופן אוטומטי שההתנגדות היא פתרון אלטרנטיבי", אמר אסד, בנאום שנשא בטורקיה.
 
אסד משתתף בוועידה הכלכלית של המדינות האסלאמיות באיסטנבול שבטורקיה, ולדבריו, ההתנגדות לכיבוש היא חובה לאומית. "תמיכה בה מצידנו היא חובה מוסרית ולגיטימית והיא כבוד שאנו מתפארים בו. דבר זה אינו סותר את רצוננו הקבוע להשיג שלום צודק וכולל על בסיס השבת האדמות הכבושות ובראשן הגולן הסורי הכבוש", אמר אסד.
 
הנשיא הסורי טען עוד, כי אין כל ערך להודעות הגינוי של מדינות העולם כלפי פעולותיה של ישראל בשטחים, ללא צעדים אקטיביים נגד ישראל.
 
אסד התייחס גם למתיחות סביב הר הבית, וציין כי מדובר בסכנה הנמשכת מזה ארבעים שנה, "כאשר הישראלים ניסו להצית את מסגד אל אקצה. היום הניסיונות הללו חוזרים ונשנים באופן נחוש ביותר בניסיון להסיר את המסגד באופן סופי, במקביל לצעדים מעשיים לייהוד ירושלים באמצעות גירוש פלסטינים מבתיהם ושיכון מתנחלים במקומם", אמר.
 
נשיא סוריה טען עוד, כי ישראל מבצעת בירושלים פעולות שונות, ובהם "מעשי טבח והרס תשתיות", כדי לגרום לפלסטינים להתייאש ולהגר אל מחוץ לשטחי המדינה הפלסטינית. המטרה שלהם: "מדינה יהודית טהורה", אמר.
 
גם בעניין הדרישה הפלסטינית להפסקת הבניה בשטחים התייחס אסד, שטען כי הסיבה העיקרית לחוסר ההתקדמות בין שני הצדדים, היא הכיבוש של ישראל, ולפיכך על ישראל להפסיק את הבניה ולהסיר את הישובים היהודים בשטחים, כדי להגיע לשלום. אתר ynet דיווח, כי אסר התייחס גם למבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, ואמר כי נעשו שם "פשעי המלחמה הנוראים ביותר שידעה העת החדשה".
 
אתמול אמר עבדאללה מלך ירדן, כי אם ישראל לא תיענה לדרישה הצודקת להקפיא לחלוטין את הבניה בשטחים, כתנאי למשא-ומתן, "חייבות להיות ערבויות אמריקאיות ובינלאומיות, מחייבות וכתובות, מטעם האו"ם, שמבטיחות שהמשא ומתן יטפל בכל זכויות הסדר הקבע, הכוללות את הגבולות, ירושלים והפליטים".
 
בראיון שהעניק המלך הירדני לעיתון המצרי "אל חייאת", אמר עבדאללה, כי בסיום המשא ומתן תובטח הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה ירושלים.