יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב החרימה הדיון באו"ם

העצרת הכללית של האו"ם סיימה דיון ראשון בדו"ח גולדסטון ללא הצבעה. ארה"ב החרימה את הדיונים. שגרירת ישראל : האו"ם מנתק עצמו מהמציאות במקום להתעמת עם הטרור המתעצם. נתניהו: אבסורד שמקיימים דיון בדו"ח ביום תפיסת ספינת הנשק

אבי משה י"ח בחשון תש"ע - 05/11/2009 07:39
העצרת הכללית של האו"ם החלה אמש בדיונים בדו"ח גולדסטון לבדיקת מבצע "עופרת יצוקה". לפנות בוקר הסתיים חלקו הראשון של הדיון. ארה"ב החרימה את הדיון וההצבעה צפויה, ככל הנראה, להתקיים מחר. להצעה הערבית, הדורשת מישראל והחמאס להקים ועדות חקירה, צפוי רוב גדול.
 
יממה בלבד לאחר שישראל תפסה אונייה עם כמות-ענק של נשק שנועד להגיע לארגון חיזבאללה בדרום לבנון, נערך באו"ם דיון, לבקשת מדינות ערב ומדינות נוספות, בדו"ח גולדסטון שקבע כי ישראל והחמאס ביצעו פשעי מלחמה במהלך "עופרת יצוקה".
 
נציגת ארה"ב, השגרירה סוזן רייס, החרימה את הדיונים במליאת האו"ם, אולם שיגרה את סגן השגרירה, אלכס וולף, להאזין לנאומה של שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו, שתקפה בנאומה את התנהלות האו"ם בעניין. לדבריה, העצרת הכללית של האו"ם מעדיפה לנתק את עצמה מהמציאות, במקום להתעמת עם הטרור המתעצם.
 
"הדיון היום הוא הכל - חוץ מאשר ישר וגלוי לב. במקום שנדון איך ניתן להיאבק בטרור העולמי שמטרתו לפגוע באזרחים חפים מפשע, הגוף הזה משיק שוב קמפיין נגד קורבנות הטרור: העם בישראל", אמרה.
 
השגרירה התייחסה גם לטרור הבלתי-פוסק בעיראק, בפקיסטן ובמדינות נוספות בעולם, וציינה כי האו"ם מעדיף להתעסק בישראל. "הדו"ח שלפנינו הינו מוצר של המועצה לזכויות אדם בז'נבה, שהעיסוק האובססיבי שלה במדינת ישראל הביא אותה להעביר מספר החלטות שערורייתי נגד ישראל, הגדול מסך ההחלטות של כל המדינות האחרות גם יחד", אמרה שלו.
 
"זכויות האדם הבסיסיות של כמיליון תושבים בישראל לא עניינו את המועצה, בעת ש-12 אלף רקטות ומרגמות נורו מצד חמאס על ישראל. זאת אותה המועצה שדחתה כל חקירה בדבר הירי הבלתי-פוסק שנמשך שמונה שנים. האם כעת עלינו להאמין לגלגולה הנוכחי כמועצה כנה, אובייקטיבית והוגנת? הרי באמצעות תחבולות פוליטיות ציניות, ולא על-ידי עקרונות אמיתיים, העבירה המועצה בז'נבה את הדוח שמכופף עובדות וחוקים לניו יורק", הוסיפה השגרירה הישראלית.

יצוין, כי אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי זהו אבסורד שהאו"ם מקיים דיון על דוח גולדסטון דווקא ביום בו נתפסת ספינת הנשק האיראנית שהובילה אמצעי לחימה לסוריה ולחיזבאללה. "מצד אחד איראן שולחת חימוש לקיני צרעות טרוריסטים כדי להרוג את אזרחים ומצד שני דו"ח גולדסטון מפנה את האצבע המאשימה כלפי ישראל", אמר נתניהו.