יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חוצפה: עיתון 'יהודי' בניו יורק קורא לציבור לא לתמוך באדמ"ורים

ארה"ב החרדית זועמת: עיתון המתכנה 'יהודי' בניו יורק קורא לנגידים היהודים בלורנס להתעלם מהאדמו"רים שהגיעו למקום , וגם טורח להסביר מדוע: "במאה שערים יתקפו אתכם, אתם תומכים בפרובוקטיבים"

יוסף פפר, ניו יורק י"ז בחשון תש"ע - 04/11/2009 19:06

לחוצפה כזאת אף לא אחד ציפה: עיתון ה- The Jewish Star (הכוכב היהודי),היוצא לאור בניו-יורק, ארצות הברית,  יצא השבוע במאמר ראשי, אשר קורא לתושביה החרדיים של לורנס לא לתמוך באדמ"ורים מתולדות אברהם יצחק ותולדות אהרן, אשר הגיעו בימים אלו ליבשת האמריקנית ושוהים בארה"ב. הקריאה המקוממת מנומקת בטענה שהתמיכה באדמו"רים מביאה, למעשה, לתמיכה ב"פלגים קיצוניים" אשר "מחריבים את ירושלים", כך לפי המובא בעיתון האמריקני.


מאמר המערכת מעז להציג  את התמיכה, אותה נוהגים תושביה הנגידים של לורנס להעניק לאדמ"ורים מתו"א ותוא"י, כעידוד 'טרור' של ממש, זאת על רקע העובדה האדמ"ורים נוהגים בכל שנה בחודשים אלו לנסוע לארה"ב לערוך מגביות לטובת מוסודתיהם בארה"ק, כאשר הציבור באזורים החרדיים החסידיים משתדלים לעזור  כמיטב יכולתם, אך תמיכות בקנה מידה רב זוכים להעניק תושביה האמידים של שכונות ה'חרדים העשירים', כגון: פייוו טאונס, לורנס, ועוד, אשר בעלי ההון הדרים בהן מכירים את המוסדות, ונודבים  סכומים גדולים לאדמ"ורים המתארחים במעונם. זאת, כאשר בדרך כלל במהלך השנה, מגיעים מפעם לפעם התומכים, מלווים במשפחותיהם לארץ, גיחה קבועה, אותה הם מנצלים לביקור בבתי האדמו"רים ובהיכלי המוסדות, וכך רווים נחת ועומדים מקרוב על גודל פעולותיהם.


כך נראה היה שיארע גם השנה, אלמלא התערבותו השערורייתית של העיתון המתקרא 'יהודי'. גם השנה התקבלו האדמ"ורים בכבוד ובהערצה במקום, ולמרות המצב הכלכלי הקשה, גוייסו סכומים נכבדים לטובת המשך הפעילות החיונית של המוסדות, וכאן הגיחו המפריעים בעזותם:


כנראה יש מי שמסתכל בצרות עין על הערבות ההדדית, המאפיינת את העם היהודי, כשעיתון יהודי, לא חרדי, תקף את תושבי השכונות לורנס ופייוו טאונס, על ה"עוול הנורא שהם גורמים בכך שנודבים כסף למוסדות אלו" מאמר שטנה מבהיר את הסיבה הפשוטה לכך: "הלא הם אנשים ההופכים את ירושלים, וגרמים צרות ומחאות קולניות".


בהמשך הכתבה משווה הכותב בעט מושחז את שתי החצרות ל'פלגים קיצוניים ביותר', וגם מטריח עצמו לייצר עובדות, כגון העובדה החדשותית הבאה: אם נשות התורמים היו מציגות כף רגלן ברחובות מאה שערים, לבטח היו מותקפות בידי חסידים אלו". אין צורך לגחך אפילו על יצירתיות זו, כאשר, כפי שצויין, התורמים מקפידים על ביקורים עם משפחותיהם בשכונת מאה שערים מדי שנה בשנה. הכותב המוכשר מנסה להציג את מחאת תושביה החרדים של ירושלים על קדושת השבת כמהומות על לא מאומה. "הם תרים אחר סיבות להפגין", מתריס הכתב, ואינו טורח לאזכר את סיבת ההפגנות במשך כתבתו הארסית.

למרות התסיסה שעוררה הכתבה בקרב המחנה החרדי בארה"ב, אין חוששים מהשפעותיה, אחד העסקנים שפועל רבות בגיוס כספים למען מוסדות בארץ הקודש אמר ל'אתרוג', כי אינם חוששים: "אין לנו ממה לפחוד, הדברים המובאים שם אינם נכונים, הנדיבים יודעים למי הם תורמים, והם גם ירצו להמשיך לתרום, אפילו ייכתבו עוד עשר כתבות מלאות שנאה כעין אלו".

  1. 7. בשבוע שבוע אברהם יושב פתח האהל, ומזמין ערבים [לל"ת]
    יש מי שמצדיק פגיעה ביהודים! 05/11/2009 13:15
  2. 6. ממש כתבה תלושה מהמציאות (?!?!)
    יפית 05/11/2009 11:03
    הרי שהחרדים באמת יוצרים מהומות בירושלים, הרי שלאורתודוכסיה באמת מונופול על יהודי ישראל. האם אתה טוען שלא נשרפו פחי אשפה? שלא היו הפגנות א-ל-י-מ-ו-ת והסתה????
    למה יהודים אמריקאיים עם לב רחב צריכים לפרנס (בנוסף לנו, הכופרים הציונים) בטלנים אלימים שכל קשר בינם לבין ה"הערבות ההדדית של היהדות" מקרית בהחלט!!!!
    כאשר אני אסע לארה"ב אני אקח על עצמי כשליחות אישית להעביר מה קורה בירושלים ואת השתלטות החרדים!!
  3. 5. לא מפרגנים שהם עושים שם מליונים
    חיים יחיאל 05/11/2009 09:02
    זה לא יעזור לאף אחד, הם עושים שם הרבה כסף, האנשים המודרנים מפטפים אותם במליונים, כנראה שיש מי שלא מפרגן.
  4. 4. כשיהודים רבים שונאים את הקב"ה בשל התנהגותם של טועי דרך אלה, הרי שלא ניתן לתמוך בהם! [לל"ת]
    עמרם 05/11/2009 08:41
  5. 3. צודק העיתון - מי שמתנהג כמותם גורם לחולול השם גדול-ולדברי הרמב"מ הלכות תשובה גם המיתה אינה מכפרת עליו [לל"ת]
    שמעון 05/11/2009 08:34
  6. 2. ל-1, אז אתה חושב
    שמואל 05/11/2009 06:01
    הרבה אנשים חושבים כל מיני דברים לא ראציונאליים, לא נורא זה יעבור לך
  7. 1. אני חושב שטיפ טיפה אמת יש בדבריהם,אולי לא??
    יענקל 04/11/2009 23:02
    אמנם זו דרך פסולה לנהוג כך. אך דבריהם לא כ"כ "תלושים" מהמציאות .