יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תחזית הבחירות בניו יורק: ללא שינוי מהותי

הסקרים מצביעים על ניצחון של 60% לטובת מייקל בלומברג, הנהנה מתמיכה של מרבית החרדים בעיר

יוסף פפר, ניו-יורק ט"ז בחשון תש"ע - 03/11/2009 11:38
המלחמה המתישה שמנהל מייקל בלומברג לבדו על הקול החרדי, הולכת להסתיים היום. בזמן הקרוב הוא ידע כמה הציבור הזה הכיר לו טובה על פזרנותו בקהילה לאחרונה ועל מיליוני הדולרים שהשקיע בקמפיין מתחנף בקרב הקהילה היהודית בכלל והחרדית המאוחדת בפרט. ראשות עיריית ניו-יורק, העיר המפורסמת בעולם, זה לא דבר של מה-בכך. בלומברג, המשמש כראש העיר הנוכחי, רץ כמועמד עצמאי ויתמודד היום בקלפי מול יריבו ביל טומפסון, המועמד מטעם הדמוקרטים.
 
שנה שלמה פועל המיליונר מייק בלומברג בכל המגזרים ברחבי העיר, בלי לדלג על המגזר החרדי, שם השקיע ממיטב כספו תוך שהוא מציף פרסומים מלאי צבע וחיים, שהתפרסמו במשך החודשים האחרונים בעיתונות החרדית.
 
 שלטי בחירות של בלומברג בניו-יורק, בעברית ובאנגלית 

במהלך פנייתו למגזר החרדי, הוא לא היסס מלהעניק ראיונות לעיתונים ושבועונים חרדיים, גם מישראל, ביקר במוסדות התורה ובהרי הקטסקילס, ולא פספס הזדמנויות לבקר אצל אדמו"רים ורבנים חשובים, איתם הצטלם לראווה. על חלק מהביקורים אף דיווחנו ב'אתרוג' בשבועות האחרונים.
 
ביל טמפסון, המתמודד הדמוקרטי, לא מוכר כבעל אמצעים רבים במיוחד, ואולי בגלל זה החליט שלא להשקיע אנרגיות מיותרות ומאמצים אצל היהודים והחרדים. חרף זאת, חלק מהעסקנים היהודיים המפורסמים בניו-יורק, פועלים למענו במסירות נפש, לאחר שטומפסון נמצא שנים רבות בקשרי ידידות עם אותם עסקנים, שערכו לכבודו דינר בביתו. המועמד הדמוקרטי ביקר אף הוא בשכונות החרדיות, התקבל אצל כמה רבנים וקיבל את ברכתם.
 
ומה הסקרים מנבאים? סקרים שהתפרסמו לאחרונה, מדווחים על ניצחון סוחף שצפוי למייק בלומברג. כשישים אחוז מהאוכלוסייה הבוחרת יצביעו לו ברגליהם, אך הפתעות בתוצאות הבחירות אף פעם לא באמת הפתיעו, וייתכן שעורכי הסקרים יצטרכו שוב, לאכול את כובעיהם.
 
יצוין, כי חלק מהציבור החרדי כועס על ראש העיר הנוכחי, הלא הוא בלומברג, משום שהעלה בזמן כהונתו את המס לנדל"ן, וכן העלה את סכומי הקנסות בצורה לא פרופורציונאלית. לכן, ייתכן כי חלק מציבור זה ינצל את היום הגורלי הזה, כדי להצביע דווקא לטומפסון, תחת אותה השפעה ותחת אותה אכזבה. העיקר לא בבלומברג, שלטענתם, עשק אותם.
 
נציין גם כי חלקם של מאוכזבי בלומברג באוכלוסיה – מינורי. רוב הקהילות מכל המגזרים החרדיים יצאו השבוע בהצהרת תמיכה גלויה בבלומברג, שהבטיח לעמוד לימין מוסדות התורה ולצד הורי הילדים, להחזיר את התקציבים לתוכניות של סדרי שעות נוספות, והטבות נוספות למוסדות התורה. קבוצה מכובדת של עסקנים חרדיים פועלים למען בלומברג, ואף ערכו לפניו קבלת פנים בשדרה ה-13 בשכונת בורו-פארק.
 
לסיכום, התחזיות מבשרות ניצחון מוחץ למייקל בלומברג, שמוביל בסקרים באחוזים גבוהים. יהיה מעניין לעקוב אחרי ההתפתחויות ולנתח דמוגרפית את בחירותיהם של תושבי השכונות השונות. עדכונים נוספים מהשטח, כאן באתרוג, אחרי ההתפתחויות הדרמטיות בליל השימורים של ניו-יורק.