יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השרים דנים: האם להקים ועדת בדיקה?

ויכוח נוקב בישיבת הממשלה: האם להקים ועדת בדיקה בעקבות דו"ח גולדסטון המאשים את ישראל בהרס רצועת עזה ובפגיעה בחפים מפשע? השר הרב אלי ישי: לא להקים ועדה, אלא לחשוף פרוטוקולים של ישיבות הממשלה והקבינט

אבי משה ז' בחשון תש"ע - 25/10/2009 14:42
 
 
בישיבת הממשלה הבוקר התנהל ויכוח בין השרים כיצד להתמודד עם הביקורת הבינלאומית נגד ישראל, בעקבות דו"ח ועדת גולדסטון והדרישה הבינלאומית להקמת ועדת חקירה פנימית בישראל, כאשר השר הרב אלי ישי לחשוף את פרוטוקולי ישיבות הממשלה והקבינט שיוכיחו את צדקתה של ישראל במבצע "עופרת יצוקה".
 
הבוקר פורסם, כי ראש הממשלה אמר בסוף השבוע בראיון ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל שוקלת להקים ועדת בדיקה. מאוחר יותר הבהיר נתניהו כי "הוא לא התכוון שצריך ועדת חקירה" ולאחר מכן הבהיר פעם נוספת: "עדיין לא החלטתי, עדיין לא גיבשתי דעה".
 
ישיבת הממשלה שהתכנסה הבוקר, כמדי שבוע, עסקה גם בנושא זה. קודם לכן ובמהלך הישיבה, התבטאו כמה שרים בעניין ועדת חקירה אפשרית. "על ישראל לחשוף מיוזמתה את הפרוטוקולים של ישיבות הממשלה והקבינט במהלך מבצע עופרת יצוקה כתחליף להקמת ועדת בדיקה למבצע", אמר השר הרב אלי ישי. לדבריו, חשיפת הפרוטוקולים תוכיח לעולם כולו את הרגישות הרבה של קובעי המדיניות ישראל בעת המבצע ברצועת עזה, כדי למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע.
 
"הבדיקה הישראלית הינה אינטרס לאומי של מדינת ישראל, היא תשרת אותנו גם לצרכי פנים וגם לצרכי חוץ", אמר השר מיכאל איתן. "עדיפה עשרות מונים חקירה בתוך ישראל וכל מי שמונע חקירה בישראל מקדם בדיקה במוסדות בינלאומיים". איתן דחה את החשש של מערכת הביטחון כי ועדת בדיקה תחליש או תפגע בקציני צה"ל, מאחר והממשלה מעניקה להם גיבוי מוחלט.
 
גם שר הרווחה, יצחק הרצוג, הביע תמיכה בהקמת ועדת בדיקה, וציין כי מאחר והשופט גולדסטון האשים את ישראל בהרס מכוון של התשתיות ברצועת עזה, יש להוכיח לעולם כולו שמדובר בטענות חסרות בסיס. "בסופו של יום לא יהיה מנוס מלפעול ולקיים בדיקה מאוזנת, כדי לא להפיל את התיק על צה"ל", אמר הרצוג.
 
עמיתו למפלגה, השר אבישי ברוורמן תקף את הדו"ח המעוות של השופט גולדסטון, אך ציין כי יש להקים ועדת בדיקה כלשהי שתמזער את הנזק הבינלאומי של ישראל בעולם.