יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הקבינט ידון בדו"ח גולדסטון

בירושלים מתלבטים כיצד לטפל בדו"ח האנטי-ישראל העלול לסבך את המדינה בזירה הבינלאומית : ועדת בדיקה פנימית של מערכת הביטחון או מאבק משפטי בזירה הבינלאומית. במשרד המשפטים ממליצים על הקמת ועדה, במשרד הביטחון מתנגדים מחשש לשורה של תביעות בעולם נגד בכירים בצבא

אבי משה ב' בחשון תש"ע - 20/10/2009 08:25
בירושלים יתכנס היום (ג') הקבינט המדיני ביטחוני, שיעסוק בדו"ח גולדסטון והשלכותיו על ישראל בזירה הבינלאומית. במשרד המשפטים סבורים כי יש להקים ועדת חקירה פנימית כדי לחקור את מבצע עופרת יצוקה. במערכת הביטחון שוללים את האפשרות, וראש הממשלה טרם קיבל החלטה בעניין.
 
לפני מספר ימים אימצה המועצה לזכויות האדם של האו"ם את הדו"ח השערורייתי, המאשים את ישראל ואת החמאס בפשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". עם זאת, למרות שהדו"ח מאשים גם את החמאס, ישראל יצאה ניזוקה ממנו בזירה הבינלאומית.
 
במשרד המשפטים סבורים, כי יש להקים ועדת בדיקה כלשהי, אולי בתוך מערכת הביטחון, לחקירת מבצע עופרת יצוקה. אולם למרות עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניין, במערכת הביטחון מתנגדים בתוקף להקים ועדת חקירה שכזו, וזאת למרות שדיונים בעניין נערכו בשבועות האחרונים בהשתתפות משרד המשפטים, משרד החוץ ומערכת הביטחון.
 
בלשכת ראש הממשלה אומרים, כי ההצעה להקים ועדת בדיקה לא נכללה בסדר היום של הקבינט, אך אם הנושא יועלה לדיון על-ידי אחד השרים, יתקיים דיון סביב ההצעה.
 
גולדסטון הציב לפתחה של ישראל את ההצעה להקים ועדת בדיקה פנימית. לאחר שקבע כי שני הצדדים ביצעו פשעי מלחמה, הציע השופט האנטי-ישראלי לשני הצדדים לבצע חקירה פנימית ועצמאית של הטענות נגדן, וזאת תוך חצי שנה. במידה ובדיקה כזו לא תתבצע, ממליץ גולדסטון לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג.
 
החשש בישראל הוא, כי אם תוקם ועדת בדיקה הדבר יועיל להפחתת הלחץ הציבורי נגד ישראל בזירה הבינלאומית, אולם מנגד הדבר ישפיע לרעה בכל הקשור לניסיונות להגיש תביעות נגד בכירים ישראלים בחו"ל. לפיכך, ידון הקבינט גם בהצעה להקים צוות משפטי מיוחד שיטפל בתביעות המוגשות מדי פעם נגד בכירים במערכת הביטחונית והמדינית בישראל, ברחבי העולם.
  1. 2. גולדסטון היה חבר בארגון אנטי ישראלי עוד לפני מינויו לוועדה
    ריצ'רד קוויזלינג 20/10/2009 10:19
    גולדסטון פעל בארגון אנטי ישראלי הממומן על ידי סעודיה עוד לפני שהתמנה לעמוד בראש הוועדה. שאר החברים בוועדה כתבו עצומות ומאמרים הקובעים שישראל בצעה פשעי מלחמה בעזה עוד לפני שמונו לוועדה. אילו ישראל היתה משתפת פעולה עם הוועדה, האנשים בעלי הדעות הקדומות האלה לא היו משנים את מסקנותיהם כמלוא הנימה. אלא שאז לנו לא היתה יכולת להימנע מלקבל את המסקנות שלהם. חברי הוועדה לא בדקו אף אחת מההשמצות שהם שמעו על ישראל. הם קיבלו את כולן כעובדות. גם אם מצאו סתירות עם פרסומים אחרים (מתוך הרצועה) הם לא פקפקו בהם. הוועדה לא התייחסה בכלל לשום חומר שהובא לפניה בזכות ישראל, ולא התייחסה לשום פשע מלחמה שביצע החמאס, כמו למשל שימוש באזרחים כמגינים חיים, שימוש באמבולנסים של האו"ם להובלת לוחמים ונשק, שימוש במסגדים כמחסני נשק, הפעלת קטינים כלוחמים, ועוד. הם ציינו בקצרה רק את העובדה שהחמאס הפציץ אזרחים בשדרות, כי אי אפשר היה להכחיש את זה, ופסקה קצרה זו משמשת עלה תאנה לאובייקטיביות כביכול של הוועדה. כעת גולדסטון מצטדק, וטוען שהוא אובייקטיבי. מה ציפתם? שהוא יגיד "אני אנטי ישראלי"? "אני שרלטן"? "הדוח שלי מלא שקרים וחסר כול בסיס מיסודו"? במקום זה בכול פעם שמצביעים לו על עובדה לא נכונה בעליל הוא מאשים את חוסר שיתוף הפעולה של ישראל. הוא רק שוכח שזו הייתה האחריות של הוועדה לוודא שמה שהיא כותבת הם עובדות בדוקות. אי שיתוף הפעולה של ישראל לא נותן הצדקה לכתיבת כזבים עליה. גולדסטון וחבורתו צריכים לעמוד לדין על הפצת דיבה, ופגיעה בצדק. שמו של גולדסטון יהיה לדראון עולם בהיסטוריה האנושית לצד שמו של קוויזלינג.
  2. 1. להוציא מהחוק את המילה גולדסטון
    ריקי 20/10/2009 10:00
    במדינה מתוקנת היו מחוקקים חוק שאסור לשאת שם משפחה כזה, וצריך לגרש מהארץ את המשפחה המורחבת של האיש הזה.