יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מסמך רייס: על ישראל לחזור לגבולות 67'

ממשל בוש הותיר לממשל אובמה את הסיכומים שהיו בין ישראל לפלסטינים ובהם חזרה לגבולות 67'

אבי משה י"א בתשרי תש"ע - 29/09/2009 09:28
מסמך שחיברה שרת החוץ לשעבר של ארה"ב, קונדוליסה רייס, שאותו העבירה לשרת החוץ הנוכחית הילארי קלינטון, קובע כי על ארה"ב לדאוג לכך שכל משא ומתן להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים יתבסס על קווי 67'.
 
העיתון "מעריב" מפרסם הבוקר, כי המסמך, המשתרע על פני 11 עמודים, נכתב על-ידי רייס לפני סיום תפקידה, ערב חילופי השלטון בוושינגטון, במטרה לקבוע המשכיות בין שני הממשלים בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני.
 
לפי הדיווח, המסמך של ממשל בוש העביר לממשל אובמה את כל מה שהושג במשא ומתן בין הצדדים בשמונה שנותיו של בוש בבית הלבן. לפי המסמך, הסדר הקבע צריך לכלול גם את פתרון כל הסוגיות שבין הצדדים, כולל ירושלים, פליטים, מים, גבולות וכדומה.
 
לא ברור עדיין האם ממשל בוש העביר לידי הממשל החדש את מכתבי ההתחייבות של הנשיא בוש, שהזכירו את גושי ההתיישבות וציינו כי ארצות הברית תתמוך בכך שבמשא ומתן להסדר הקבע תהיה התחשבות ב"שינויים הדמוגרפיים בשטח".
 
ובתוך כך, יועצי ראש הממשלה יגיעו מחר לוושינגטון, כדי להמשיך במגעים עם האמריקנים. בפגישות עם האמריקנים צפוי להשתתף גם כמה מאנשי הצוות הפלסטיני למו"מ, והם סאיב עריקאת, וזאת לקראת ביקורו הנוסף של השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, שיגיע בשבוע הבא לישראל.