יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החמאס מציג: אימוני ירי במחנה הקיץ

זה מה שעושים ילדי רצועת עזה במחנות הקיץ של החמאס: אימוני ירי ופירוק רימונים והחזקת נשק

איתן פריד ח' באלול תשס"ט - 28/08/2009 12:56
ארגון הטרור חמאס, הפעיל בימי החופש הגדול 700 מחנות קיץ לילדי רצועת עזה, תחת הכותרת "ניצחון לעזה, תהילת ירושלים".
 
אתר דובר צה"ל מדווח, כי המחנות מופעלים על-ידי החמאס, במטרה להצמיח מקרב הילדים את דור העתיד של פעילי התנועה. מחנות הקיץ שמופעלים על-ידי סוכנות האו"ם אונר"א, נתפסים אצל החמאס כמתחרים העיקריים שלה על נפשות בני הנוער, וזוכים למסע של הכפשות מידי החמאס, תוך הצגתם כמי שמשחיתים את מידותיהם של הצעירים.
  
מדיווחי התקשורת הפלסטינית והערבית עולה, כי השנה השתתפו בקייטנות כ-100 אלף בני נוער וילדים מכל שכבות הגיל ולא פחות מ-1,500 מדריכים שעברו קורסי הכשרה מיוחדים. המשתתפים גויסו למחנות הקיץ באמצעות קמפיין פרסומי נרחב, ששודר גם בערוץ התקשורת אל-אקצא של חמאס. ההערכות הן, כי חמאס השקיע במחנות הקיץ כשני מיליון דולר.
 
אך בשונה ממחנות קיץ בכל מדינה מתוקנת בעולם, מחנה הקיץ של חמאס כולל אימונים חצי-צבאיים. תמונות שהופצו מעידות על אימוני ירי ופירוק רימונים שמתבצעים בקייטנות, וקיום תרגילי סדר לילדים בעודם מחזיקים כלי-נשק מדומים.
 
בצה"ל מציינים, כי משתתפי הקייטנות עוברים תהליך אינטנסיבי של אינדוקטרינציה פוליטית ואסלאמית על-ידי מדריכים ופעילי החמאס המבקרים במחנות. בחמאס לא מסתירים כי מטרת המחנות היא להכשיר את דור העתיד של התנועה. מחמוד אבו-עיד, מאנשי החמאס אמר, כי מטרת המחנות היא להכין את הילדים ליטול על עצמם את הנהגת דרך "הניצחון והשחרור".
 
בפרסומי החמאס נאמר, כי מטרת הקייטנות היא "לקיים חיי חיילים בשירות האסלאם, לאתר קבוצה מצטיינת של תלמידים שתוכל לפעול בתחום ההטפה ובתחום האסלאם, במסגדים המרכזיים ובבתי הספר, ולהמשיך את הקשר עימם בסיום המחנה".