יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בחמאס רומזים: עסקת שליט לקראת סיכום

התיווך הגרמני בעסקת שליט, מקדם את העסקה לקראת שחרור החייל החטוף, אומרים בכירים במצרים ובחמאס. "המתווך הגרמני גורם לאמון אצל חמאס", אמר בכיר בארגון, ובקהיר מציינים, כי הושגה התקדמות משמעותית בין הצדדים. בשבוע הבא יגיע לקהיר חאלד משעל, מבכירי חמאס בדמשק

איתן פריד ח' באלול תשס"ט - 28/08/2009 10:41
מתרבים הדיווחים על הסכם קרוב בין ישראל לחמאס על שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, לצד שחרור מאות מחבלים פלסטינים.
 
העיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא לאור-בלונדון, דיווח הלילה כי ההתקדמות בין הצדדים משמעותית, וכי בתחילת השבוע הבא יגיע לקהיר ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, כדי לדון עם המצרים בפרטי העסקה ואף לאשרה.
 
במצרים מציינים, כי המתווך הגרמני שנכנס לתמונה בשבועיים האחרונים, השיג התקדמות משמעותית בין הצדדים, וכי הוא מקיים פגישות בין הצדדים בקהיר ובשוויץ, הן עם נציגים מישראל אך בעיקר עם גורמים בכירים בחמאס, ובהם מחמוד א-זהאר ואחמד ג'עברי.
 
עדות להתקדמות בשיחות, ניתן להבין מדבריהם של גורמים בכירים בחמאס למעורבות הגרמנית במו"מ. אוסמה חמדאן, מבכירי חמאס בדמשק, אמר אתמול (ה') כי הם סומכים על המתווך הגרמני, שיחד עם אנשי צוותו מנהלים שיחות אינטנסיביות בין ישראל לבין החמאס, בניסיון להשלים את העסקה. חמדאן הוסיף, כי "המתווך הגרמני גורם לאמון אצל חמאס. יש להם (לגרמנים) ניסיון רב בנושאים האלה, במיוחד לאור התפקיד שהם מילאו בעבר בתיווך בין חיזבאללה וישראל".

אתמול פורסם כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, ובכיר הארגון, מחמוד א-זהאר, הגיעו למשרדי הארגון הראשיים דמשק, כדי לעדכן את ראש הלשכה המדינית, חאלד משעל, בפרטי עסקת חילופי שבויים אפשרית, וכמובן שחרורו של גלעד שליט. אל דמשק הגיעו השניים לאחר שפקדו את קהיר ותיאמו עמדות לקראת מיצוי המגעים. עוד דווח באתר אינטרנט לבנוני מפי גורם אירופי, כי העסקה לשחרור שליט תצא לפועל עוד לפני תקופת החגים במדינת ישראל.
 
יצוין, כי אמש ציינו במצפה הילה, סמוך לביתו של החייל החטוף גלעד שליט, את יום הולדתו ה-23 באווירה עצובה. "סליחה ענקית, על שלא הצלחנו לשמור עליך ולמנוע את הסבל הרב שאתה עובר, למרות שזה לא בשליטתנו. סליחה על שלא הצלחנו להחזירך הביתה עד היום למרות המאמצים הרבים שלא חסכנו", אמרה אמו של גלעד, אביבה שליט.