יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל: שר החוץ השבדי צפוי לבקר בישראל; שבדיה: לא ידוע לנו

משרד החוץ שוקל לבטל ביקור שר החוץ השבדי בארץ בעוד שבועיים. שבדיה: לא ידוע לנו על הביקור

דוד שמואלי ה' באלול תשס"ט - 25/08/2009 14:32
המתח בין ישראל לשבדיה אינו דועך: בישראל הודיעו בימים האחרונים כי במידה וממשלת שבדיה תתעקש שלא להתנצל על הדיווח האנטישמי בעיתון אפטונבלאדט, ישקול משרד החוץ לבטל את ביקורו הרשמי של שר החוץ השבדי המיועד לעשירי בספטמבר הקרוב.
 
אולם מתברר כי האיום אינו עושה רושם על השבדים. בתגובה לאיום הישראלי אמרו בשבדיה כי "אין ביקור מתוכנן בישראל, ואנחנו גם לא נוהגים לדווח מראש על נסיעות מתוכננות של שר החוץ, מטעמי ביטחון".
 
אירנה בוזיק, דוברת שר החוץ, אמרה היום (ג') בשיחה עם כלי תקשורת ישראליים כי "אני לא יודעת למה משרד החוץ בישראל טוען שהשר מגיע ב-10 בספטמבר. אין לנו כל נסיעה מתוכננת לישראל". כשנשאלה הדוברת אודות הודעה רשמית של משרד החוץ הישראלי, כי שר החוץ קארל בילדט אמור להגיע לישראל, ענתה בוזיק: "איני יודעת למה הם אומרים זאת, אני מניחה שכדאי לשאול אותם".
 
במשרד החוץ, לעומת זאת, ממשיכים להתעקש ולומר כי לא שמעו מהשבדים על "ביטול הביקור". "נכון לרגע זה, לא קיבלנו שום הודעה על ביטול הביקור של שר החוץ השבדי", אמר דובר משרד החוץ. "הביקור שלו מתקיים כמתוכנן ב-10 בספטמבר ונמצא בלוח הזמנים שלנו. הוא אישר את הביקור שלו".
 
יצוין כי במשרד החוץ השבדי מסרבים בכל תוקף להתראיין בנושא האמור. ראש ממשלת שבדיה פרדריק ריינפלדט אמר אמש בהודעה לעיתונות כי "אנו מתאמצים להמשיך ביחסינו הטובים עם מדינת ישראל". לטענת ראש ממשלת שבדיה, הדרך לעשות זאת היא באמצעות הסברה למדינת ישראל כיצד עובדת החברה השבדית, בה דיון חופשי ופתוח שנתון לביקורת היא הדרך הנכונה והראויה לדיון.
  1. 1. מי צריך אותו פה בכלל [לל"ת]
    סמבוסק 25/08/2009 17:28