יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "אפתח בשיחות עם הפלסטינים בסוף ספטמבר"

בישיבת הממשלה אמר נתניהו, כי "יש כוונה להתחיל בשיחות עם הפלסטינים בסוף חודש ספטמבר". מחר (ב') ייצא נתניהו לסדרת מפגשים מדיניים כשגולת הכותרת: פגישה עם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל

דוד שמואלי ג' באלול תשס"ט - 23/08/2009 18:23
בניגוד גמור להערכות הפסימיות של שר החוץ אביגדור ליברמן בדבר הגעה להסכם שלום כולל עם הפלסטיניים, מסמן היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה את תאריך היעד לתחילת השיחות עם הפלסטינים. "יש כוונה להתחיל בשיחות עם הפלסטינים בסוף חודש ספטמבר", אמר נתניהו.
 
את הדברים אמר נתניהו לקראת פגישתו הצפויה ביום רביעי הקרוב עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. נתניהו אמר כי חלה התקרבות מסוימת בין הצדדים. עם זאת, סייג נתניהו ואמר כי  "אני לא אומר שיש הסכמה מוחלטת. יש ניסיון לצמצם את תחומי אי-ההסכמה, וניסיון לדבר באווירה חיובית".
 
"זה לא יהיה המפגש האחרון לפני השקת תוכנית השלום האמריקנית לחזור לשיחות. עם זאת יש הערכה שניתן לשוב לשיחות עם הפלסטינים בסוף ספטמבר. זה מותנה בהבנות בינינו לבין האמריקנים, לבין הפלסטינים. זה פחות או יותר הכיוון והזמן שהיינו רוצים להשיג".
 
מחר (ב'), בשעות הבוקר, ייצא נתניהו לביקור בן שלושה ימים בלונדון, ובמהלכו ייפגש עם מיטשל ועם ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון.  מאוחר יותר יבקר בברלין ואף ייפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "יש לנו נושאים בילטרליים עם הבריטים והגרמנים", הוסיף  נתניהו בישיבת הממשלה, "במהלך הנסיעה צפויה פגישה עם השליח מיטשל כחלק ממערך מהשיחות והמגעים, שמתקיים באווירה טובה".
 
כזכור, הבוקר דיווחנו כי שליחיהם המיוחדים של ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק מולכו ומייק הרצוג, שבו ביום חמישי האחרון מפגישות עם בכירי הממשל האמריקני אל בניין הקריה בתל אביב ועדכנו את פורום השישייה בנוסחה המתרקמת מול האמריקנים, ולפיה תוקפא הבנייה בהתנחלויות לצד הקלה שתאפשר השלמת מבנים שבנייתם כבר החלה.