שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השגרירה השבדית גיבתה, משרד החוץ השבדי מסתייג

למרות הודעת הגינוי של שגרירת שבדיה בישראל, הממשל השבדי מגבה את המאמר האנטישמי בעיתון מקומי

דוד שמואלי ל' באב תשס"ט - 20/08/2009 15:19
מגבים בשתיקה: ממשלת שבדיה פרסמה היום (יום ה') הודעה בשמה, ולפיה השגרירה השבדית בישראל, אליזבת בורסיאין בוניאר, שגינתה במאמר דעה חריף את הפרסום באחד העיתונים השבדיים על כך שחיילי צה"ל סוחרים באיברים של פלסטינים – עשתה זאת על דעת עצמה בלבד.
 
"השגרירות בתל אביב הגיבה בהתאם לדעת הקהל בישראל", אמרה הבוקר דוברת מטעם משרד החוץ בשטוקהולם, קרין נילונד.
 
הדוברת לא התנערה לגמרי מהתבטאות השגרירה אך הוסיפה והדגישה כי ממשלת שבדיה "מחויבת לחופש העיתונות". דובר אחר מטעם הממשל השבדי, אנדראס יורליס, הבהיר כי "משרד החוץ השבדי לא היה נוהג באותו האופן כפי שהתנהגה השגרירה".
 
כזכור, הסערה פרצה כשהעיתון השבדי "אפטונבלדט" האשים את מדינת ישראל בסחר באיברי פלסטינים. זאת, על רקע החשד למעורבות ישראלית באירוע הסחר באיברים בארה"ב. דובר משרד החוץ הישראלי יגאל פלמור אמר אתמול בתגובה כי בכתבה המדוברת ישנם "אלמנטים הלקוחים מעלילות דם מימי הביניים נגד יהודים". עוד ציין כי משרד החוץ שוקל לנקוט הליכים משפטיים נגד העיתון ואף דורש התנצלות.
 
מי שמיהרה להתייצב חצד ישראל היתה השגרירה השבדית בישראל, אליזבת בורסיאין בוניאר, שאמרה כי "הדיווח בעיתון אפטונבלדט מזעזע ומחריד עבורנו השבדים, כפי שזה עבור האזרחים הישראלים. אנו שותפים לפליאה שהביעו נציגי הממשלה הישראלית, כלי התקשורת והציבור הישראלי".
 
"השגרירות אינה יכולה אלא להרחיק עצמה מהפרסום באופן ברור. כמו בישראל, בשבדיה קיים חופש עיתונות, אך חופש זה וחופש הביטוי נושאים עמם גם אחריות. האחריות מונחת על כתפיהם של העורכים הראשיים של העיתונים", נכתב בהודעה שפרסמה בוניאר.
  1. 1. מה לא ברור לכם?
    הילל קראוס, קדומים 20/08/2009 15:39
    שבדיה היתה היחידה מבין מדינות אירופה שתמכה במשטר הזוועות הנאצי, בעזרת מפעלי הפלדה שלה שסיפקו את כל התוצרת הנדרשת עבור הצבא הנאצי. שבדיה מאז ומתמיד היתה אויבת מושבעת של העם היהודי, וכך היא כיום.