שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בכיר באמ"ן: סוריה תתרחק מאיראן לטובת שלום עם ישראל

להערכת אמ"ן, אם סוריה תועמד בפני דילמה להשגת הסכם עם ישראל, היא תהיה מוכנה לצנן יחסיה עם איראן

דוד שמואלי י"ד באב תשס"ט - 04/08/2009 17:09
ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תת-אלוף יוסי ביידץ, העריך היום (ג') בועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי סוריה תהיה מוכנה לצנן את יחסיה עם איראן, בעת שלום עם ישראל. "להערכת אמ"ן, אם סוריה תועמד בפני דילמה לנוכח השגת הסכם עם ישראל, היא תהיה נכונה לצנן יחסיה עם איראן, חיזבאללה והארגונים הפלסטיניים", אמר ביידץ.  
 
עוד הוסיף כי "יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת על סביבתה האסטרטגית של ישראל". לדבריו, סוריה "עודה מעורבת בציר הרשע, ובד ובבד חותרת לשיפור קשריה עם ארצות-הברית והמחנה המתון. סוריה מוכנה להסדר בתנאיה בלבד, בדגש על קווי יוני 67".
 
במקביל לסקירת ברק, סקר גם תא"ל ביידץ את מצב תוכנית הגרעין באיראן, אך לא חידש מאום בנושא: "שאלת הגרעין האיראני היא שאלה של החלטה בלבד ולא של יכולת טכנולוגית. החל מסוף 2009 - פצצה גרעינית היא החלטה איראנית ולא יכולת טכנולוגית. בינתיים איראן נוהגת בזהירות, אך הולכת ומבססת יכולת זו תוך הגברת עמידתה וצמצום הטווחים לפצצה או לארסנל".
 
ביידץ הוסיף כי "בגזרה הבינלאומית אנחנו מרגישים יותר ויותר אווירה של קבלת העובדה שאיראן הולכת להיות גרעינית. ארצות-הברית מנסה ללכת על הידברות מול איראן, האמריקנים מדברים על ספטמבר כחודש שהתהליך הזה ייבחן, מצד שני איראן אומרת שהיא מוכנה לדיאלוג, אבל לפי הבנתו היא תהיה מוכנה לדיאגוג בנושאים כלליים בלבד, ולא תהיה מוכנה לדבר על זכותה של טהרן לפתח תוכנית גרעינית 'אזרחית' לטענתם, על אדמת איראן".
 
תא"ל ביידיץ התריע כי למרות הזעזועים שספג המשטר בטהרן, ממשיך הממשל האיראני להעביר נשק לסוריה, חמאס וחיזבאללה. "החמאס מתעצם היום בנשק איכותי יותר", אמר, "גם כייצור עצמי וגם בהברחות. הם עושים מאמצים מרובים להכניס נזק ארוך טווח, טילים שיגיעו עד גוש דן...". ועל זה אומרים מאמינים בני מאמינים כי אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר.
  1. 1. להערכת אמ"ן
    פשוט פצצה 04/08/2009 17:30
    גם מצרים לא תפתח מצידה במלחמת יום הכיפורים.