יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברק: ממשלת לבנון אחראית להידרדרות בצפון

"יש לנו עין ביקורתית על התעצמות חיזבאללה שנמשכת", אמר שר הביטחון אהוד ברק, בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. לדבריו: "העברנו שדרים לגורמים שונים, ובמקרה של הפרת האיזון העדין נשקול את הצעדים המתמשכים"

דוד שמואלי י"ד באב תשס"ט - 04/08/2009 15:30
שר הביטחון אהוד ברק, התייחס היום (ג') בדיון של ועדת חוץ וביטחון בכנסת לשורה של נושאים ביטחוניים ומדיניים. בין היתר, שלח ברק אזהרה לממשלת לבנון ואמר כי היא תשא באחריות לכל הידרדרות בגבול הצפון.
 
"יש לנו עין ביקורתית על התעצמות חיזבאללה שנמשכת", אמר ברק. "העברנו שדרים לגורמים שונים, ובמקרה של הפרת האיזון העדין נשקול את הצעדים המתמשכים". עוד אמר כי "אנחנו רואים בברכה את התקדמות הקמת הממשלה והמשך השקט בצפון, אך המציאות של מדינה שכנה החברה באו"ם ובחברות בינלאומיים אך יש בתוכה מלציה טרור שיש לה חברים בפרלמנט ובממשלה מצד אחד, ומצד שני 40 אלף טילים, אינה מקובלת עלינו".
 
"לא נקבל הפרדה בין אחריות ארגון החיזבאללה לבין ממשלת לבנון. אם בעתיד תהיה הידרדרות בצפון לבנון היא שתישא באחריות, בין היתר משום שאינה מקיימת את החלטה 1701 והחלטות נוספות לפירוק החיזבאללה וישראל תראה עצמה חופשית לפעול על כל המשתמע מכך", אמר ברק.
 
בהתייחס לסוגיה הסורית אמר ברק כי סוריה מסייעת לחיזבאללה בחימוש ונותנת חסות למפקדות טרור בדמשק. עם זאת, ציין שר הביטחון, כי הוא מעריך שקיימת מוכנות סורית לשקול משא ומתן עם ישראל. לדבריו, התקדמות במישור הסורי יכולה להוביל בעתיד למשא ומתן עם לבנון. עוד הוסיף כי ארצות הברית בוחנת את רצינות היכולת הסורית לחידוש המגעים.
 
בהמשך דיבר על הגרעין האיראני ואמר כי "אנחנו לא בפוזיציה להגיד לאמריקאים מה לעשות, אבל אנחנו ממליצים לאמריקאים להציב לוח זמנים הדוק עם אבני דרך עם התארגנות לסנקציות מתואמות, במידה והדו שיח הזה לא יניב את התוצאות הרצויות.
 
"מניסיון העבר למדנו שדברים מהסוג הזה לא הצליחו. ראיתי בתפקידיי הקודמים את ניסיון העבר עם פקיסטן, צפון קוריאה. הדמיון בין המקרים ההם לאיראן הוא דמיון מדהים ומטריד". עוד אמר ברק כי "מבחינתה של ישראל אנחנו שבים ואומרים שכל האופציות מונחות על השולחן, אנחנו ממליצים גם לידידינו בעולם לעשות כן".
לקראת תום הדין התייחס לוועידת הפת"ח ואמר כי "אנחנו לא מתערבים בנושאים פנימיים של הפלסטינים. אפשרנו למי שיכול להגיע, שגיע לוועידה הזו על מנת שההחלטות שיתקבלו בה יזכו ללגיטמציה הרחבה ביותר. יחד עם זאת, ההחלטות יעידו על הבשלות של הצד הפלסטיני לגבי המשך המו"מ עם ישראל".
  1. 2. מעניין מאוד מי זה
    תודה לדוד שמואלי 04/08/2009 16:59
    הבחור מביא חומר מעניין מאוד מידי יום.
  2. 1. לאן תברח הפעם, מר ברק?
    ארבע אמהות, עאלק 04/08/2009 16:23
    כשחיזבאללה דגדג אותנו בשעתו, ברחת מלבנון. כשחטפו שלושה חיילים לא עשית כלום. למה שהם יתייחסו למה שאתה אומר כעת?