יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ביקורת בעולם על פינוי בתים בירושלים: "הפינוי - צעד חד-צדדי"

החלטת בית המשפט לפנות ערבים שפלשו לבתים יהודיים במזרח ירושלים, מעוררת סערה. ארה"ב: "צעדים חד-צדדיים לא יוכרו על-ידי הקהילה הבינלאומית". בריטניה: "לא לאפשר לקיצונים לקבוע את סדר היום". הפלסטינים: "19 ילדים ללא קורת גג"

איתן פריד י"ג באב תשס"ט - 03/08/2009 08:19
החלטת בית המשפט העליון לפנות ערבים מבתיהם במזרח ירושלים, לאחר שהבתים נרכשו כדין על-ידי יהודים, מעוררת ביקורת בינלאומית נגד ישראל.
 
אתמול בבוקר הגיעו שוטרי מג"ב לבית בשכונת שייח ג'ראח מזרח ירושלים, ופינו תושבים ערביים שהתגוררו במקום. בג"ץ קבע לפני מספר שבועות, כי הבתים הינם בבעלות יהודית וכי המשפחות הערביות שהתגוררו בבתים, נכנסו לשם בכוח ובניגוד לחוק.
 
במהלך פינויים, התפרעו הפלשתינים וניסו למנוע את הפינוי, אולם המשטרה הפעילה כוח מול המתפרעים ו-13 מהם נעצרו.
 
במדינות שונות בעולם התקשו אתמול לקבל את העובדה שמדובר בהחלטה משפטית ולא מדינית, וכי הבתים נרכשו כדין על-ידי יהודים. דוברת משרד החוץ בוושינגטון אמרה בלילה, כי ישראל התחייבה לפתור את הסכסוך עם הפלשתינים, וכי פינוי הבתים אינו עולה בקנה אחד עם המחויבות הזו. לדברי הדוברת, מייגן מטסון, "צעדים חד-צדדיים לא יכולים לקבוע את תוצאות המשא-ומתן ולא יוכרו על-ידי הקהילה הבינלאומית".
 
גם הממשלה הבריטית הביעה התנגדות לפינוי, והודיע כי ההחלטה על פינוי הבתים נעשתה "בניגוד לרצונה של ישראל בשלום. אנו דורשים מישראל לא לאפשר לקיצונים לקבוע את סדר היום", נאמר בהודעת בריטניה, שהתעלמה מהעובדה הפשוטה: מדובר בסכסוך קרקעות פשוט שתוצאותיו נקבעו בבית המשפט.
 
הפלסטינים הגיבו אף הם בזעם, והתלוננו על "19 ילדים שנותרו ללא קורת גג", כדברי סאיב עריקאת ראש צוות המשא ומתן של הפלסטינים, שהוסיף: "ישראל שוב הוכיחה את חוסר רצונה לכבד את החוק הבינלאומי".
 
  1. 1. כך יאה וכך נאה
    אחד מן העם 03/08/2009 08:40
    ישראל בונים, הגויים מוחים, הערבים מפונים, אתרוג מדווחים, ופעמי משיח מצלצלים.