יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השר כץ: הטיוטה החדש של הפתח - הכרזת מלחמה

טיוטת ועידת הפתח - כמוה כהכרזת מלחמה, אמר כץ. ישראל איפשרה למחבל ותיק להגיע לבית לחם

דוד שמואלי י"ב באב תשס"ט - 02/08/2009 15:07
הליכוד במתקפה חריפה על הפתח: בישיבת שרי הליכוד שהתקיימה הבוקר (א'), אמר שר התחבורה ישראל כץ כי הטיוטה שפורסמה לקראת ועידת הפתח הינה הכרזת מלחמה על מדינת ישראל".

השר כץ הוסיף, כי "אי הנכונות להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, דרישה לנסיגה לקווי 67' וזכות שיבה מלאה לפליטים הפלסטינים, משמעותה מחיקת קיומה של מדינת ישראל. אנחנו צריכים להביע עמדה ברורה מול העמדות האלו".
 
בתום ישיבת שרי הליכוד סוכם, כי מאחר ומדובר בטיוטה, יש להמתין ולראות מה תהיה החלטת הוועידה ואז להגיב בהתאם. יצוין, כי זו היתה אף עמדתו של שר הביטחון אהוד ברק.
 
בנוסף, העלה שר התחבורה את התביעה כלפי סעודיה, לנקוט צעדי נורמליזציה - בדמות השמיים הפתוחים למטוסים ישראלים, ומטוסים הבאים מישראל ואליה, בדרך אל המזרח הרחוק. "יש להפעיל לחץ על הסעודים להיענות לדרישת ישראל שיזמתי, לאפשר שמים פותחים מעל סעודיה. דרישה זאת נתמכת על ידי הממשל האמריקני, מעל 200 חברי קונגרס - וגם על-ידי אירופה. אין סיבה שלא ללחוץ", אמר כץ. נתניהו הגיב ואמר כי שוחח עם אנשי עסקים בעניין זה והתרשם שאם מדיניות השמיים הפתוחים מעל סעודיה אכן תתרחש, הדבר יביא למהפך משמעותי לתעופה בישראל.
 
ובתוך כך, מדינת ישראל התירה לאחד המחבלים שהשתתף בפיגוע "אוטובוס הדמים" ב-1978 לחזור לשטחים כדי להשתתף בוועידת הפתח. מדובר בח'אלד אבו-אוסבע, שהיה מעורב ברצח 35 ישראלים, ואשר אמור להשתתף בוועידת הפת"ח שצפויה להיערך השבוע בבית לחם. "חזרתי היום היא חלק מהחלום הפלסטיני", אמר אבו-אוסבע על קברו של יאסר ערפאת.
 
בח'אלד אבו-אוסבע נידון למאסר עולם, אך שוחרר כעבור שבע שנים במסגרת עסקת ג'יבריל. הוא גורש ללבנון ובתקופה האחרונה התגורר בירדן. אמש חזר אבו-אוסבע לרמאללה, כדי להשתתף בוועידת הפת"ח שאמורה להיפתח ביום שלישי בבית לחם.