יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

זעם בירושלים: בריטניה מתערבת בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל

בישראל זועמים על התערבותה של בריטניה בכל הנוגע לבנייה במזרח ירושלים. משרד החוץ: "זוהי חוצפה"

דוד שמואלי י"ב באב תשס"ט - 02/08/2009 12:00
כאילו אין די בבליסטראות הנופלות על ישראל על ידי מדינות הקוורטט, ובמקביל ללחץ האמריקאי, חושפת בריטניה את מעורבותה האקטיבית בכל הנוגע לבנייה במזרח ירושלים. מראיון שהעניק דובר משרד החוץ הבריטי לענייני המזרח התיכון, מרלין דיי, לרשת "אל-ערבייה", עולה כי בריטניה מגלה מעורבות רבה במאבק בירושלים, ובאופן שגורם לזעם רב במדינת ישראל.
 
דיי חשף כי בריטניה משקיעה מאמצים לא מעטים למנוע השתלטות של יהודים על מזרח ירושלים, באמרו כי ארצו מממנת בנייה של שכונות פלסטיניות בחלק המדובר של העיר. הדובר סיפר כי בריטניה נאבקת בבנייה בהתנחלויות, ואף מממנת פעילות של מעקב אחרי בנייה ישראלית והתנגדות להריסת בתים.
 
הראיון שנערך לפני מספר שבועות הגיעו למשרד החוץ ועוררו זעם גדול. מבחינתו של הממשל הישראלי, מימון של בניית שכונות פלסטיניות על ידי מדינה שמדינת ישראל מקיימת עמה קשרים דיפלומטיים רחבים וטובים, ובמיוחד כשמדובר בבריטניה, נחשבת להתערבות בוטה בענייניה הפנימיים. במשרד החוץ אומרים כי מדובר בחריגה משמעותית מכללי המשחק המקובלים.
 
בעקבות הראיון המדובר זימן סמנכ"ל משרד החוץ רפי ברק את השגריר הבריטי בישראל, טום פיליפס, ודרש ממנו הבהרות בעניין הדברים שהובאו בראיון. לדברי גורמים בכירים במשרד החוץ, השגריר הודיע כי יברר את העניין עד תום וישוב עם תשובות. עד אתמול ישראל לא זכתה לקבל כל הסברים.
 
"מדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה", אומר יוסי לוי, דובר משרד החוץ. "איננו מקבלים כל ניסיון של מדינה לממן פעילות פוליטית במדינה אחרת. זה מעשה שלא ייעשה. חציית כל הקווים הדיפלומטיים". בתגובה לדברים נמסר משגרירות בריטניה בישראל כי הם "לא מייסדים שכונה חדשה, אך מסייעים לפלסטינים להשתמש במערכת הישראלית כדי להשיג היתרי תכנון לבתים קיימים".