יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

איך תבחרו את המזגן שלכם?

איך תבחרו את המזגן שלכם?

ייעוץ מקצועי מאת מומחי הקירור שייתן לכם את הכלים לבחירת המזגן הטוב ביותר לבית. מה עדיף: מזגן עילי, רצפתי או מרכזי? כל ההתחבטויות במסמך תשובות אחד

שירות מערכת 'טוג', ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 07:38
בימי הקיץ החמים העומדים לפתחנו בימים אלה, המזגן הינו אמצעי הקירור הפופולארי ביותר. בכדי להפיק את המקסימום ממנו, יש להתאים במדויק את סוג המיזוג לתנאי השטח. בימים אלה כאשר החום עומד להעיק במהלך החודשים הקרובים על כל יושבי הארץ, מצפון ועד דרום, מציגים המומחים של 'טרקלין יאקאב חשמל', רשת השיווק למוצרי חשמל המובילה במגזר החרדי, מגוון טיפים חיוניים לבחירת מזגן.

התאמת סוג המזגן ותפוקתו, הינם שני דברים בסיסיים ביותר ברכישת מזגן. לצד זאת קיימים שלושה סוגים עיקריים של מזגנים: מזגן עילי, מזגן רצפתי ומזגן מיני מרכזי.

    * מזגן עילי – מתאים בעיקר לחדרים קטנים ובינוניים. מזגן עילי מסוג רב-מאייד משמש למיזוג של מספר חדרים. רב מאייד הוא מזגן בעל יחידה חיצונית אחת המחוברת למספר יחידות פנימיות.
   
* מזגן רצפתי – המזגן הרצפתי מתאפיין בתפוקות גבוהות ונוטה להיות רועש יותר ממזגן עילי ולכן מתאים יותר לחללים בינוניים וגדולים יחסית. מזגן רצפתי מסוג דו-כיווני או דו-מזגן מיועד למזג שני חדרים בעלי קיר משותף.
   
* מזגן מיני מרכזי – המזגן מיועד למיזוג של מספר חדרים או חלל אחד גדול. הדגמים הפשוטים נוטים לבזבוז אנרגיה בשל מיזוג חדרים שאינם מאוכלסים בהיעדר שליטה אינדיבידואלית בטמפרטורה של החדרים. הדגמים המתקדמים יותר מאפשרים לקבוע טמפרטורה עצמאית לכל חדר, ובדגמים המתקדמים ביותר בטכנולוגיות אינוורטר וסקרול ניתן להשיג חיסכון משמעותי באנרגיה ובצריכת חשמל.

תפוקת המזגן:

תפוקת המזגן משפיעה על עוצמת הקירור או החימום והיא נמדדת ב-BTU/hr. זהו, למעשה, הנתון הקובע בבחירת המזגן המתאים, בניגוד לעבר בו הספק או כוח סוס הם אלו הפרמטרים שקבעו את בחירת המזגן.

כדי לבחור בתפוקה הרצויה יש להתחשב במספר נתונים כשהעיקרי שבהם הוא גודל החלל המיועד למיזוג. ככל שהחלל גדול יותר תידרש תפוקה גבוהה יותר על מנת לספק קירור או חימום במידה ניאותה. נתונים נוספים בחישוב התפוקה הרצויה כוללים את המיקום הגיאוגרפי, מיקום הדירה בבניין, מספר הקירות החיצוניים וכיוונם, סוג הבלוקים, מספר החלונות, גודלם וכיוונם, מידת החשיפה הישירה לשמש, מספר המתגוררים בבית, קיומם של מכשירים אחרים הפולטים חום בחדר ועוד.   
 

רעש:

עוצמת הרעש של המזגן נמדדת בדציבלים ומתייחסת לשתי היחידות – החיצונית והפנימית. בהתקנת היחידה החיצונית, אסור שהיא תהווה מטרד לשכנים ורצוי שגם לא לבני הבית. על גבי היחידה החיצונית חייבת להופיע תווית המציינת את עוצמות הרעש המרביות המתקבלות במרחקים שונים ממנה. 

נוחות התפעול והשימוש:

בנוסף לפעולות הבסיסיות שקיימות בכל המזגנים, קיימות תכונות נוספות שיכולות לשפר את נוחות התפעול והשימוש. כגון: שלט רחוק, טיימר, צריכת אנרגיה, תווית אנרגיה ועוד.  

ברשת 'טרקלין יאקאב חשמל' מציינים, כי דיילי המכירות בכל הסניפים הפרושים בריכוזי הציבור החרדי ברחבי הארץ עומדים לרשות הלקוחות, וניתן להיוועץ בהם על כל שאלה, הבהרה או ייעוץ הנדרשים בטרם רכישת והתקנת מיזוג אוויר. עוד צויין, כי בחנויות הרשת ניתן להשיג את כל סוגי המזגנים, ממגוון המותגים המובילים והמבוקשים, במחירים אטרקטיביים במיוחד ובפריסה נוחה של עד 24 תשלומים חודשיים ללא ריבית וללא הצמדה.