'נגב': זינוק של 70%
'נגב': זינוק של 70%
בניגוד למגמת הירידה החדה ביבוא אריחים לישראל: הרווח הרבעוני של 'נגב' זינק ב-70%,הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-126.6 מיליון שקלים
חברת נגב, מקבוצת אפריקה ישראל בבעלותו של ר' לב לבייב, רשמה ברבעון האחרון עלייה של 18% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד לסך של כ-126.6 מיליון שקלים. מחזור המכירות בשנת 2009 הסתכם בכ-480.4 מיליון שקלים לעומת כ-451.8 מיליון שקלים בשנת 2008, עלייה בשיעור של כ-6.3%, נתוני הצמיחה של הרבעון והשנה כולה בולטים במיוחד על רקע ירידה דרמטית של כ – 22% ביבוא אריחי גרניט פורצלן וקרמיקה לישראל ברבעון הרביעי וכ-% 11.5 בשנה כולה.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2009, הסתכם בכ- 43.3 מיליון שקלים, (34.2% מהמכירות), לעומת רווח גולמי של 39.3 מיליון שקלים, (36.6% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד שמהווה עליה בשיעור של כ-10.2%.
מסיכום הנתונים עולה כי הרווח הנקי הסתכם בכ- 6.3 מיליון שקלים, לעומת סך של כ- 3.7 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - עליה של 70% ביחס לרבעון אשתקד. הרווח הנקי בשנת 2009 הסתכם בכ-24.1 מיליון שקלים, לעומת סך של כ-19.5 מיליון שקלים בשנה שעברה.
"תוצאות השיא ברבעון הרביעי שאנו מפרסמים היום הינן המשך ישיר לתוצאות בשנת 2009 כולה, שהייתה שנת שיא בפעילות החברה בכל הפרמטרים התפעוליים, ובכך אנו משלימים שנה נוספת של צמיחה והמשך יישום האסטרטגיה שלנו", אומר אבי מוטולה מנכ"ל החברה.
נגב קרמיקה, הינה החברה הגדולה בישראל, בתחום שיווק וייצור אריחים לריצוף וחיפוי וכן מוצרים הסניטריים. הפעילויות העיקריות של החברה הנן יבוא, שיווק והפצה של מותגים בינלאומיים ותוצרת מקומית וכן ייצור אריחי פורצלן לריצוף וחיפוי.הרשת מונה אחד עשר חנויות, הפצה ארצית לסוחרים ופרוייקטים ומערך יצוא.
במהלך שלוש השנים האחרונות, יישמה נגב אסטרטגיה של האצה בצמיחה, הגדלת נתח שוק, הרחבת תחומי הפעילות בכלל והפעילות הקמעונאית בדגש על פעילות בציבור החרדי בפרט, ויציאה לשווקים בינלאומיים תוך שימת דגש על הגדלת הרווחיות. בנוסף, חתמה החברה הסכמי זיכיון עם מותגים בינלאומיים, ליצור קולקציות אריחים מעוצבים בשימוש הטכנולוגיה הייחודית של נובו אימג'ן שפיתחה החברה.