יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

לכל סיפור יש סוד...

לכל סיפור יש סוד...

לכל סיפור יש סוד, והרי סוד הסיפור הבא: כך תנצלו כראוי את שעת הסיפור לילדים

שירות מערכת 'טוג' ז' באדר תש"ע - 21/02/2010 14:12
לזמן האיכות עם הילדים, משמעות מיוחדת לפיתוח הקשר בין הילד להורה.

הנה מספר עצות כיצד להפוך את שעת הסיפור עם הילד לחוויה מעצימה ומעשירה :

- כאשר אנו קוראים לילדינו סיפור עלינו לזכור כיצד הם חווים את השמיעה והמושגים. יש להתאים ולהטעים את הקריאה לגיל הילד ולעצור כאשר יש מילה שאינה מובנת לו, למצוא מילה נרדפת או להסביר לו במושגים המוכרים לו את המשמעות. קריאה מוטעמת ומתנגנת מוסיפה הרבה לעניין של הילד בהתרחשות ומאפשרת זכירות גבוהה.

- לעיתים מלל רב מדי עשוי להיות מייגע ומורכב מדי עבור הילד. לכל גיל רצוי למצוא ספר שיהיה מתאים באורכו באופן שלא יעייף את הילד.
ציורים צבעוניים מהווים אטרקציה. רצוי שהציורים יהיו ברורים. ציור של דמות קבועה עם תווי פנים ברורים המופיעה כל פעם בקונטקסט אחר יכול להעניק לילד תחושה של מוכרות עם הדמות וכך יחד עמה לחקור את שאר פרטי הציור באופן מלא יותר.

- שורות שחוזרות כמעין פזמון, מאפשרים לילד להרגיש שהוא לוקח חלק בהקראת הסיפור. הפזמון מייצר מעין אתנחתא ברצף החווייתי של הילד בעת ההקראה.
בפעם הראשונה רצוי להקריא את הסיפור ברצף ובחיוניות מתנגנת. כדי שהילד יכיר את הסיפור כולו.
בפעמים הבאות כדאי לעצור בכל עמוד, ללמוד את הציורים ולדבר באופן אסוציטיבי על כל  מה שעולה בראשו של הילד מתוך הסיפור או התמונות. האפשרות לתת לילד לבטא את כל אשר עולו בראשו, דמיונות, זיכרונות, פחדים, משאלות נותנת בסופו של דבר לילד מענה על הרבה דברים נוספים כאשר הסיפור מהווה בעצם מעין אמצעי כדי להגיע לעולמו הפנימי.

חשוב להדגיש, כי בכדי לאפשר את הקשב והריכוז של הילד, יש לדאוג לנוחותו המקסימאלית.
ל"פמפרס", חיתול בעל יכולת ספיגה מצוינת וצדדים נמתחים, המעניקים התאמה מושלמת לגוף התינוק ושנת לילה רצופה, ללא הפרעות.

*המידע באדיבות "מרכז ההורות של פמפרס" המעניק ייעוץ מגוון ומקצועי לכל הורה.
המרכז מציג פאנל מומחים מהשורה הראשונה, המגישים ידע מקצועי במגוון תחומים הקשורים לעולמו של הילד.