יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

והרי התחזית- הבגדים יבשים...

והרי התחזית- הבגדים יבשים...

במיוחד לחורף: טיפים לרכישת מייבש כביסה

איתמר רוזן כ"ט בחשון תש"ע - 16/11/2009 23:29

תנאי מזג האוויר בחורף, מקשים על תהליך ייבוש הבגדים ומחייבים הצטיידות במייבש כביסה, המעניק נוחות מירבית ויבוש תוך זמן קצר.

יועצי הקנייה של "ניופאן", המיבאת את מיבשי כביסה "אינדסייט", מעניקים ייעוץ מקצועי ומגוון נושאים שיש לתת עליהם את הדעת לפני שרוכשים מייבש.

   

גודל החלל ונגישות קלה  

• כאשר בוחרים מייבש כביסה כדאי להתחשב במידות המקום המיועד לו בבית. חשוב כמובן לבדוק שהוא מתאים לחלל המיועד, אבל לא פחות חשוב שהנגישות להכנסת הכביסה הרטובה והכבדה תהיה נוחה וקלה. חשוב גם לבדוק את רוחב הדלתות והמעברים שמובילים אל המקום בו יעמוד המייבש.

• במדידת המקום המיועד, יש להביא בחשבון גם מרווח אוורור של כמה סנטימטרים בצידי המייבש. המידות הנפוצות למייבש בקיבולת 6-5 ק"ג הן: 60 ס"מ רוחב, 53-60 ס"מ עומק ו- 85 ס"מ גובה.

   
• יש להתחשב גם בפתיחה נוחה של דלת המייבש, באופן שתתאפשר נגישות גבוהה אליו.  רוב המייבשים הינם בעלי פתח קדמי ודגמים בודדים בלבד הינם בעלי פתח עליון. לנוחות מירבית, ניתן לבדוק אפשרות להחלפת כיוון פתיחת הדלת מימין לשמאל.


• כדאי לוודא שפתח המייבש רחב, להכנסת והוצאת כביסה קלה.


• אלמנט נוסף שיש להתחשב בו-הוא הרגישות לרעש והקרבה של המייבש לחדר השינה. כיום ישנם בשוק מגוון דגמי מייבשי כביסה, המציעים פעולה שקטה במיוחד.


צינור הניקוז


• שיקול נוסף שמשפיע על בחירת דגם המייבש, הוא שיטת ניקוז הלחות של המייבש.
שיטת הניקוז המקובלת היא באמצעות צינור פליטה שיוצא מבעד לחלון או לפתח חיצוני אחר.  אם אין לכם חלון או פתח במרחק סביר תזדקקו למייבש כביסה בעל מעבה (קונדנסור) ההופך את האוויר החם לנוזל ומוציאו ישירות דרך מערכת הניקוז הביתית.


קיבולת המייבש

קיבולת המייבש היא נתון שיש להתאימו לצרכים המשתנים של הבית. מומלץ שהקיבולת תתאים לפחות לכמות אחת של כביסה, כך שניתן לייבש את כל הכביסה שיצאה מהמכונה במחזור ייבוש אחד. הדגמים הנפוצים הם של 5 ו- 6 ק"ג. כיום המגמה היא לרכוש מכונות כביסה בקיבולת של 6 ק"ג ומעלה, כך שמומלץ לרכוש גם מייבש כביסה בעל קיבולת של 6 ק"ג לפחות. המייבש צריך להכיל את הבגדים בנוחות ובצורה מאווררת ובשום אופן לא בצפיפיות ובדחיסות. ניתן למצוא דגמים עם תכולה קטנה יותר מ- 5 ק"ג וכאלה עם קיבולת גדולה במיוחד של 10 ק"ג.

   

עוצמה מתאימה

עוצמת המייבש המוצעת במייבשים בקיבולת של 5-6 ק"ג נעה בין 2400 ל- 2800 וואט, כאשר ככל שההספק גבוה יותר זמן הייבוש קצר יותר והחיסכון באנרגיה גדול יותר.

מומלץ שהמייבש יהיה בעל הספק של 2400 וואט ומעלה. משך הייבוש נקבע על פי שיטת הפעולה של המייבש – באמצעות שעון (ואז הייבוש נקבע על ידיכם) או באמצעות חיישני לחות הקבועים במייבש. בדגמים מסויימים ניתן לכוון את החיישנים שיפסיקו את פעולת הייבוש כשהבגדים מעט לחים, לגיהוץ קל ונוח.

ישנם מייבשים עם תכניות פעולה שמשלבות גם שינוי טמפרטורה בהתאם לסוג הבגדים וניתן למצוא תכניות אוטומטיות שמפסיקות את פעולת הייבוש לפי רמת הלחות.


מניעת קמטים


כדי שהבגדים היבשים לא יתקמטו חשוב לבחור מייבש בעל תוכניות ושיטות למניעת קמטים: אל קמט- הזרמת אוויר קר בדקות האחרונות של הייבוש או criss cross – שינוי לסירוגין של כיוון סיבוב התוף במהלך הייבוש. בדגמים מסויימים של מייבשים, כמו "אינדסיט" קיים פטנט זה, המונע התקמטות של הכבסים.


פילטר


מומלץ לרכוש מייבש כביסה בעל פילטר מוך כפול על מנת להגן על המנוע.