יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אז אילו יינות תשתו בסוכה?

אז אילו יינות תשתו בסוכה?

אנשי המקצוע של יקבי כרמל ממליצים על היין הנכון לכל ארוחה ואירוע במהלך החג, וגם עצות להתאמה נכונה. 'לחיים'.

איתמר רוזן ט"ז בתשרי תש"ע - 04/10/2009 15:00

כיצד נתאים נכון יין לכל סוג ארוחה או אירוע? איך נוכל להפתיע את האורחים או המארחים עם היין המוגש?


טיפים ועצות לבחירת והגשת היין בארוחות החג:


1. הכי חשוב לבחור ביין שאוהבים. בנוסף מומלץ לדאוג שעל שולחן חגיגי יהיה מבחר של יינות כך שכל אורח ימצא יין הערב לחיכו.
2. גיוון ופתיחות לטעמים חדשים- הם שם המשחק בעולם היין.
3. במהלך הארוחה מומלץ לעבור מהיין הקל אל הכבד וכמובן לא לשכוח תירוש, מיץ הענבים האהוב על כולם- מבוגרים כילדים.
4. המעבר נעשה מהלבן אל האדום, מהצעיר למבוגר יותר ומהפשוט יותר ליוקרתי.
5. מומלץ בארוחת החג לא להתפשר על איכות היין, בדיוק כפי שאין מתפשרים על איכות האוכל. וגם לא לחשוש בבחירה. לארוחת החג החגיגית ביותר, שווה להשקיע ביין באיכות עולמית, כדוגמת ה"יער יתיר".
6. לכל מנה ולכל סיטואציה יש תמיד יותר מסוג יין אחד שמתאים. כשהיין טוב והאוכל טוב – הכל טוב.


אז עם אילו יינות תארחו:

1. יין מבעבע כדוגמת ה"ברוט" מסדרת "פרייבט קולקשיין יתאים לקבלת הפנים ולפתיחת הארוחה. זה גם טעים, גם משדר יוקרה וגם מביא את השמחה- לפתוח את האירוח ברגל ימין.
2. זני ענבים ייחודיים- תעשיית היין הישראלית איכותית, מתחדשת ומחדשת. יינות אדומים מזנים מיוחדים כמו קריניאן, פטיט סירה, קברנה פרנק, שיראז ואחרים תמיד יסקרנו וירשימו את האורחים , גם את מי שרגיל לשתות רק קברנה סוביניון או מרלו.  בין הלבנים החדשים אפשר למצוא את הגוורצטרמינר, היוהנסברג ריזלינג, הוויונייה ועוד.
3. יינות קינוח מתוקים מתאימים במיוחד לסוף הארוחה. גם טעים, גם יוקרתי וגם מיוחד. יינות קינוח טובים הם עולם ומלואו. אחדים מהם, כמו ה"גוורצטרמינר שעל" נמנים על היקרים שביינות העולם, והכי חשוב הם טעימים מאוד וכולם אוהבים אותם, גם מי שמכיר יין ושותה יין באופן קבוע וגם מי ששותה יין רק בשבתות וחגים.


ולמחרת...- 

 אם נשאר יין פתוח בארוחת החג אין שם בעיה לסגור אותו עם הפקק, להכניס למקרר ולשתות ממנו בהנאה רבה ביום למחרת (ואפילו עוד יומיים – שלושה, אבל לא להגזים).


מחוץ לבית-

1. מטיילים? גם אז אפשר ליהנות מיינות טובים ומתאימים, בעיקר יינות צעירים יחסית, קלים ומרעננים, אשר גם מחיריהם נוחים בד"כ. אין כאן צורך ביינות מיוחדים, יוקרתיים ויקרים. את אלו עדיף להשאיר לארוחת חגיגית בבית.
2.  אין כמו יין לבן רענן ומקורר היטב לליווי ארוחה קלה בחוץ. גם יינות רוזה צוננים יתאימו מאד.
3. מוסקטו או קריניאנו מבעבעים קלות מסדרת "יאנג סלקטד", בעלי המתיקות העדינה ואחוז האלכוהול הנמוך יחסית יהיו הפתעה טעימה באופן מיוחד. בקבוק אחד מהם לא יספיק- ראו הוזהרתם.
4. לארוחות "על האש" יתאים יין אדום צעיר וקל.

הרבה שמחה ורב 'לחיים'!