יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

סוכת רחמים ושלום

סוכת רחמים ושלום

'איחוד הצלה' ו'פזגז' מגישים לכם הוראות בטיחות לסוכות, כדי שהסוכה אכן תהא סוכת שלום. ברחמים, אנא, שמרו על ההוראות!

נ. בת מנחם ט"ו בתשרי תש"ע - 03/10/2009 20:00

צפיפות הדיור המוכרת בריכוזים החרדיים מגיעה לשיאים חדשים בימי חג הסוכות, כשכל פיסת קרקע בחצר מנוצלת להקמת סוכות לדיירי הבניין היוצאים אל דירת העראי. ארגון 'איחוד הצלה' בשיתוף מומחי 'פזגז' מזכירים ומייעצים להגביר ולשמור על כללי הבטיחות.

"גז הוא לא חומר מסוכן אם יודעים להשתמש בו נכון, הקמת סוכות בסמיכות למצבורי גז צריכה להיות בצורה מושכלת ומחושבת היטב" אומרים גורמי הבטיחות.

ל'פזגז' ו'איחוד הצלה' מספר עצות לשמירה על כללי הבטיחות בחג הסוכות:

• אין להקים את הסוכה מעל צובר גז.

• אין להקים סוכה ע"י חדר הגז שבבניין או ע"י מצבור בלוני הגז מחוץ לבניין.

• אין להכניס גזיות או כיריים ניידים לתוך הסוכה כיוון שהיא עשויה מחומרים דליקים שעלולים להתלקח בקלות ולסכן את יושבי הסוכה.

• בסוכות המוקמות במרפסות הבתים - אין למשוך אל תוך הסוכה צנרת גז מהמטבח ולבצע התקנה פירטית וזמנית – זה לא בטיחותי.

• באופן כללי, רצוי לא לבשל בתוך הסוכה לא באמצעות גז ולא באמצעות חשמל.

• יש להיזהר ביותר עם נרות השבת והחג. יש להרחיקם ככל האפשר מן הדפנות, להעמידם במקום יציב והרחק מהישג ידם של הילדים. בכל שנה פורצות שריפות רבות, רבות מדי במהלך חג הסוכות, ובידכם למנוע זאת!

במקרים רבים מוקמות סוכות במרפסות מטבח אומר הרב זאב קשש יו"ר 'איחוד הצלה', "במקרים אלו יש להיזהר משובבות הילדים באזור הבישול בכדי למנוע פגיעות וכוויות. כלל ראשוני הוא להימנע מקרבה של הגז לסוכה, הסוכה בנויה לרוב מחמרים דליקים (בדים, סכך וכדומה) וכל קרבה קלה לאש מהווה פוטנציאל סכנתי מובהק".

ככלל, אומרים הגורמים בהודעתם המשותפת: "בימי ערב החג של בניית הסוכות יש להשגיח על הילדים ולמנוע מהם מגע בכלי עבודה מסוכנים וממשחק בקרבת בלוני גז, שימוש בטוח וערנות קבועה תבטיח לכולנו חג שמח ובטוח".