יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

טיפים מכובסים

טיפים מכובסים

לומר לך איך לכבס- זו שטות. כמו ללמד אותך לבשל מחדש... אך בכל אופן, גם רענון של טיפים מוכרים בהתמודדות עם הררי הכבסים הבלתי נגמרים- תמיד יתקבלו בברכה על ידי עקרת הבית. אז- הא לך.

נ. בת מנחם כ"א באב תשס"ט - 11/08/2009 08:39

יום אחד שמתי לב. מבעד לעיניים מטושטשות מדמעה- שמתי לב. אני לא יודעת לחתוך.


אני עושה את זה במיומנות כבר שנים, אבל- פשוט לא משקיעה שניית מחשבה נוספת לגבי אופן חיתוך הבצל, כך שאחסוך לעצמי את הדמעות, ואת עשרים השניות המיותרות שאני משקיעה לכך, ובתור עקרת בית- עשרים שניות אצלי- הן המון! אפשר להספיק בהן כמעט עוד העברת 'מכונה' עמוסה. לא חבל?

אגב מכונה, גם כאן, אנו יודעות היטב כיצד להתמודד עם הכביסה- הכבסים, או איך שלא תקראו להרי החושך הללו (מבטיחה שאני לא קוראת להם, הם מגיעים לבד) המצטברים במהירות מטאורית. אך לעיתים אנו נתקלות בטיפ קטן לכביסה, משהו שעוזר ל'אוטומט' שאנו מפעילות בכל הקשור לתפקוד הביתי, ממש כמו טיפ לחיתוך יעיל של הבצל, תחום מוכר, נדוש, שתמיד אפשר ללמוד מנסיונם של אחרים ולהתייעל. אז הנה- לא רק לעקרת הבית המתחילה, כי אם גם לזו הוותיקה שבינינו- טיפים לכביסה.

 

 Yossi Zamir

 מסתבר שבאמצעות סדר, מיון ותכנון מראש ניתן להתגבר על הערימות בקלות ובמהירות, כך לפחות טוענים יועצי הכביסה של "ביומט", אמרו- והגישו את הדרך המפורטת להגיע לכך:


 מיון יסודי - אחד השלבים החשובים בטרם ביצוע פעולת הכביסה, הוא מיון הכביסה לפי סיווג: 1) צבע; 2) סוג בד-צמר, משי וכד'; 3) שימוש-מגבות רחצה, מטבח, מצעים ווילונות; 4) גרביים; 5) הלבשה אישית.


• הפרדת צבעים – יש להקפיד על הפרדת צבעים מוחלטת. לבנים בנפרד, צבעוני-בהיר בנפרד, צבעוני כהה בנפרד וכהים בנפרד. הפרדה בין צבעי הכביסה תמנע דהייה או מעבר של צבעים מבגד לבגד והצבעים המקוריים של הבגדים - יישמרו.


• ארגון הבגדים לקראת הכביסה - ישנם בגדים שמומלץ לסדרם וליישרם לפני הכביסה. פריטים בעלי רוכסן או כפתורים, מומלץ לרכסם לפני הכנסתם למכונה. גרביים, מומלץ לאגד בזוגות. פריטים קטנים ועדינים, כמו ציצית וכד', מומלץ להכניס לשקית בד נפרדת.


• התאמת תוכנית הכביסה בהתאם לסוג הבד - יש להקפיד לקרוא את הוראות היצרן שמופיעים על תווית הבגד לפני הפעלת המכונה. בגדים עדינים יש לכבס בטמפרטורה נמוכה של בין 30-40 מעלות, מגבות ובדים חזקים יש לכבס בהרתחה בטמפרטורה של בין 60 ל-90 מעלות וכדומה.


• שימוש בחומרי כביסה מתאימים - אבקות הכביסה, מעניקות לבגד חיטוי וניקוי מושלם באמצעות הסבון הפעיל הקיים בהן. יש לבחור באבקה מתאימה בעל מרכיבי חיטוי וסבון פעיל, לדוגמא: אבקת הכביסה "ביומט", מכילה חומצת ה"אוקסיג'ין פאואר", שמסייעת באמצעות חמצן פעיל להסרת כתמים ולביצוע פעולת ניקוי וחיטוי יסודית. 


• בדיקה ניסיונית לבדים 'חשודים' - בדים מסוימים שצבעם שחור או כחול כהה או צבעים עזים (אדום וכד') נוטים לצבוע את המים בהם הם מתכבסים וכך גם לצבוע בגדים אחרים בסביבה. מומלץ לבדוק לפני שמכבסים בדים 'חשודים' את יציבות הצבע, ומוטב לכבס אותם בנפרד.

 

• תכולת המכונה - מלכתחילה לא מומלץ לדחוס את המכונה באופן מוגזם, עומס רב גורם לכביסה להתכבס פחות טוב. רצוי להשאיר באופן קבוע מעט מרווח ולאפשר לבגדים להתכבס היטב.

 

• פינוי המכונה בתום הפעולה - לאחר סיום פעולת הכביסה מומלץ לפנות את המכונה מייד ולא להשאיר כביסה במשך זמן רב מפני שהבגדים עלולים להתקמט ולקבל ריח לא נעים. 

ולסיום- אם הטיפ הרווח מציע לספור כבשים על מנת להירדם בקלות- לנו, עקרות הבית, טיפ מוצלח יותר: רק לדמיין את ה'כבסים'. זה מעייף ומרדים.
בשניות.
בדוק ומנוסה...

 

המידע באדיבות מומחי הכביסה של "ביומט".