יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

חיפש מים - ומצא

חיפש מים - ומצא

והנה זה מגיע- בעקבות חשיפת הנפילה הגדולה של מאות מאנ"ש, מגיש לכם 'אתרוג' את המדריך המלא ל'שותה המתחיל', שותה המים, כמובן... איזו מערכת לשתיה כדאי לקנות? ממי, למה, איך וכיצד? שתהיו בטוחים- מיד.

נ. ליברמן ה' באב תשס"ט - 26/07/2009 13:15

| בעקבות הנפילה הגדולה של מאות מאנ"ש, וחשיפת סיפורו האישי של יואל, אברך כולל מקרית ספר, שהתגלגל לפתחנו, יצאנו לבדוק את שוק מערכות טיהור המים המוצעות לנו, הציבור החרדי. | נתקלנו בפחם פעיל, קוקוס מונע (או ההיפך...) ו... אבני גזית. סליחה, אמגזית.  | מסננים אימתניים וזעירים, מינרלים, ונוגדי חמצון, עששת כבדה ומתכות קלות שמוחדרות לנו למים. | יצאנו לעשות כאן סדר, אחת ולתמיד, ו- כן, גם לדעת, סוף סוף, מהי אוסמוזה הפוכה... | מים חכמים על נפש עייפה.

 

 

בצומת רווי מפחי נפש זה, בו עמד יואל ד. מקרית ספר, שממנה פנה אל הנפילה הגדולה שהוא היה חלק ממנה, החלק הנופל... כפי שפורסם ב'אתרוג', עומדים גם אנחנו, אובדי עצות ומים. על מנת למנוע מכם את הנפילה בדרך החתחתים, ריכזנו כאן את כל המידע הדרוש בתחום, כדי שסוף סוף לא נצטרך לשאוב מים, בשביל הישועה, שתבוא בששון...


ונתחיל עם השאלה המשותפת, הרת הגורל והמשמעות:


• מה החשיבות של קנית מערכת לטיהור מים בישראל? בשביל מה זה נחוץ?
לו היינו יודעים עד כמה... מתברר, כי האזרחים בישראל אמנם מתבשרים מדי פעם, כי בדיקות תקופתיות שנערכו על ידי הרשויות העלו כי המים תקינים לשתיה. השאלה היא לפי א י ז ה תקן. נסו לערוך לעצמכם מבדק קצר, ותיווכחו לבד:
אתם ברחוב, שמש קייצית מפזזת, ואתם- נמסים להנאתכם... בקיוסק הקרוב נמכר בקבוק מים, המוכר טורח לציין כי המים הם מי ברז אותנטיים.


תקנו?


מה פתאום! מי ברז הם מה ששותים בבית, כשלא רוצים לשלם. אבל, גם לשלם וגם לקבל את כל החול, החלודה, והמתכות בדיוור ישיר? עד כאן.
מתברר שזה די 'רק כאן'. אנשי עסקים בצרפת, למשל, הצהירו כי שם אין כל בעיה למכור בחנות בקבוק מי ברז, והעובר ושב יקנה. ההבדל נעוץ באיכות הירודה של ה'מים שלנו'. "אמנם," מציין בפנינו שמואל מלאך, מנכ"ל חברת אקווה פיל, אותו מצאנו מקור אמין ובלתי נדלה לכל המידע הדרוש בתחום, והוא מי שהעניק לכתבה זו את בסיס הידע הנרחב, ועל כך תודתנו "ישנם מקומות בארץ, כבצפון, לדוגמא, או בקרית הרצוג בהשוואה לבני ברק, שבהם סובלים התושבים רבות מאבנית, יותר מבכל מקום אחר". אך גם בשאר המקומות, ממליצים גורמי הבריאות לסנן את המים.


אגב, אם פעם תהיתם לגבי הנושא, אז במהלך המחקר הגענו גם לתשובה הזו: החברות לייצור משקאות קלים גם הן משתמשות במים מטוהרים למוצריהם. ההבנה כי מים חייבים להיות מסוננים כראוי היא אוניברסלית.
ממחקר שערכנו בשוק עולה, כי האנשים בישראל אינם מאמינים במי הברז, הגורמים לאבנים בכליות, בעיות שיניים ומחלות, לבד טעמם וריחם הגרוע.
הציבור החרדי, דווקא, נאלץ יותר לבטוח במי הברז, מכורח המציאות...


• מסע הפחדות
אך יצאנו אל שוק המים, וכבר תרנו נואשות למצוא משאבה כלשהי שתוציא, ומיד את כל המים ששתינו אי פעם בימי חלדנו. הסיבה: נתקלנו במסעי הפחדה קשים שנערכים בקרב התושבים, תוך שימוש בדמגוגיות שונות, בדבר: מה קורה או יקרה להם אם  יעזו ל-א לקנות מערכות סינון למימיהם.
מבוהלים עד אימה הלכנו לבדוק את הנושא, וכאן התגלה לנו כי משתמשים בחוסר הידע- נגדנו. החלטנו לשים לכך 'סטופ', ולהבהיר אחת ולתמיד: שתיית מי ברז אינה הורגת, ושיפסיקו לעבוד עלינו. מה שכן, היא אכן מחדירה לגופנו חומרים קטלניים ומזיקים רבים, שחובה למנוע את חדירתם ל'מערכת'.


• איך זה עובד?
'המסננים במערכות טיהור המים, בעצם, סופחים אליהם את כל הכימיקלים והחומרים המזיקים שחדרו למים.' וכאן מגיע פירוטם המחריד, שנשמע כמו רשימה סודית להרכבת חללית מנצחת, ולחשוב שאת כל אלו אנחנו שותים...: עופרת (יצוקה?) תרכובות אורגניות, ארסן (יסוד רעיל) כספית, ניקל, זיהומים בקטריאליים, חומרי דישון, חומרי הדברה... מי שרוצה, יוכל לקבל במייל את ההמשך הארוך לרשימה הארוכה. על כל אלו חולשות מערכות טיהור המים, כשיש בהן סוגים שונים של פונקציות סינון.
וזוהי הנקודה שבה אנחנו בדרך כלל מרימים ידיים; אלפי סוגים, מחירים שונים, דעות מנוגדות... זהו המקום לפתוח את הקלפים:
• אילו מערכות יש, מה ההבדל ביניהן, עד כמה הוא משמעותי, ומה מומלץ?
לו היינו יודעים קודם לכן עד כמה פשוט ההסבר והפילוח, כבר מזמן היינו לוגמים לרוויה מים טהורים...
מתברר כי ישנם שני סוגים עיקריים: מערכת רגילה, ואוסמוזה.
במערכת רגילה ישנם מסננים בכמות משתנה, ובאופן כללי היא מסננת את החול, הכלור והחלודה, וכן- מתכות ברמה של חמישה מיקרון. מערכת שכזו קיימת מ- שני מסננים ועד חמישה, כאשר כל מסנן שמוסף, יכול לחלוש על תחום נוסף נחוץ, ולסננו ממזיקים.
מערכת אוסמוזה, (ואגב, הנה ההסבר לה: בנויה על עיקרון הבעבוע, בו עוברים המלחים שבמים מריכוז גבוה לריכוז נמוך, באופן שבו המלחים, החומרים המזיקים והמתכות, נותרים מחוץ לתחום, ונותרים רק המים הזכים, לרוויה!) מערכת זו מסננת מעל 98% מן המוצקים שהומסו במים, ומנטרלת אותם מריחות ומטעמי לוואי.
ההבדל בין המערכות:
1. במחיר- מערכת רגילה מתחילה בכ- 300 ₪, לעומת מערכת אוסמוזה, שמתחילה מ- 1,000 ₪
2. ביעילות- וכאן היחס בין מערכת אוסמוזה לרגילה, גבוה פי עשרות מונים מזה שבמחיר. (שהינו פי ארבעה) רק אוסמוזה מסוגלת לסנן כראוי את המים מכל סוגי עשרות המוצקים הנספחים להם.
• סינון החומרים הרעילים אינו פוגע בערכם הבריאותי של המים?
התועלת גוברת בהרבה על ההפסד. אין ברירה. המינרלים החיוניים שמצויים במים, וכן במים המינרליים, מספקים לגוף חלק נמוך מאד מצריכת המינרלים היומית. לעומת זאת, החומרים הקשים שהם מספקים והאבנית, גרועים בהרבה.
וכאן אנחנו מגיעים לחלק הטכנולוגי שבענין: מנכ"ל אקווה פיל מדמה זאת להבראת מחשב על ידי מחיקת שני קבצים נחוצים. הקובץ- אמנם נחוץ, אך אפשר להשלימו. את המחשב- חייבים להציל...
אבל כאן, אנחנו מגיעים לחלק ה'באמת אומנותי של הערב':


• כמה זה עולה?...
המחיר של המערכות נע בין כ-300 ₪ לסביבות ה- 1,700 כך באקווה פיל. מחקר שוק שערכנו, מתברר כי המחירים נעים די באותו הציר, פחות או יותר, עם נטיה ליותר...
לאחר ש'הפגזנו' אותו בשאלות, אני מבקשת טיפ עבור גולשי אתרוג, ומקבלת ציטוט של יואל (מאתמול...) ושל רבים אחרים מאנ"ש, כפי שפרסמנו כאן, אשר מנקזים את כל סיפורי הנפילה אצל חברות בלתי אמינות, שלא הגישו את כל המידע בשקיפות מלאה, אל שמואל מלאך, אקווה פיל: 'תקנו רק מכאלו שאפשר לסמוך עליהם, אם יש בהנהלה חרדית, הדבר טוב בהרבה, רק על כאלו תכלו לסמוך לגבי ההתאמה הבריאותית של מערכת טיהור המים לצרכיכם, ותדעו שתקבלו, בעזרת ה', את התמורה המלאה לכספכם'. 


תוך שתיית כוס מים אני מסכמת לעצמי: מערכת לטיהור מים- חייבים. אני מודעת לחסרון, שקטן מן המעלות, אני מבינה כי יש להיפרד מכמה מצלצלים כדי לחסוך סירנה אחת, ועומדת לקנות רק במקום אמין ובטוח.

  1. 1. ולחשוב שאת כל זה אנחנו שותים
    צביקה 28/07/2009 15:07
    הגיע הזמן שידאגו להחמיר קצת את התקנים פה, שנוכל לשתות בשקט!