יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

הרב גוטרמן בכינוס "בית ועד למחנכים"

מנהלי הת"תים במודיעין עילית השתתפו ביום עיון ארצי ע"י "בית ועד למחנכים"

משה שוורץ י"ח באייר תשס"ט - 12/05/2009 07:52
מנהלי ת"תים רבים, וכן ציבור מכובד של מלמדים, פיארו את יום העיון השנתי למנהלים, מפקחים ומחנכים שנערך במלון "שערי ירושלים" בירושלים, ביוזמת "בית ועד למחנכים". במהלך יום העיון נשאו דברים אישי חינוך נכבדים, אשר עסקו בדרכי החינוך ובאופן יישומן וכיצד יש להתגבר על מצוקות שונות בנושא העומדות על סדר היום. 
 
מושב מיוחד נערך לקראת הערב, ובו נשא דברים ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, שנענה לפניית ראש "בית ועד למחנכים" הרה"ג רבי אוריאל קוק שליט"א, להופיע כאורח הכבוד של הכינוס בו השתתפו כמאה מנהלי ת"תים חשובים, ובהם מספר רב של מנהלים ומלמדים בתלמודי התורה בעיר.
 
את הרב גוטרמן קידם מנהל ת"ת "דרכי אבותינו" בעירו, הרב שרגא שוב שליט"א, אשר ציין בפני המשתתפים את הסיוע הרב לו זוכים תלמודי התורה בעיר על-ידי העירייה, לאור מסירותו הרבה של ראש העיר, שהציב את נושא החינוך בראש מעייניו.
 
בהרצאתו עמד הרב גוטרמן על כמה נקודות חשובות בניהול מוסד חינוך, בהתאם למודל ניהול מקצועי של עיר, על מנת לייעל את הפעילות ולהביא את רמת ניהול המוסד לאופן המקצועי ביותר לרווחת התלמידים. "הדבר המרכזי שחשוב לתושבי עיר התורה מודיעין עילית הוא נושא החינוך, ולכן זהו מהנושאים העיקריים שהעירייה מציבה עליהם דגש מיוחד, בהצלחה רבה בס"ד".
 
בדבריו הדגיש את עניין האכפתיות והמסירות של המנהלים למוסד. כן נתן דגש בנושא האצלת סמכויות, בכך שאין למנות עוזרים על מנת 'למרוח' בקשות שונות, אלא למנות אנשים מסורים על מנת שהם אלו שיטפלו מטעם המנהל בנושאים מסוימים, והמנהל עצמו בודק ומטפל שהכול אכן נעשה, כאשר כולם יחד מסונכרנים במטרה להביא לפתרון הבעיות.
 
עוד הביא מדבריהם של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א ומרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, ששמע מהם בנושא חינוך. בין היתר ציין את תשובת מרן הגרי"ש אלישיב, שאמר לו כי לערים אחרות אינו נותן את אותה התשובה שהוא נותן לעיר מודיעין עילית, משום שזו עיר של חכמים וסופרים. בהתאם לכך לא ניתן להשוות מת"ת אחד למשנהו וכן מניהול עיר לניהול מוסד, אלא יש לקחת כמה נושאים מקצועיים מהותיים בכדי למנף את ניהול המוסד לרמה הגבוהה ביותר.
 
לקראת סיום הזמין את מנהלי הת"תים לעריכת יום עיון מיוחד במודיעין עילית, ובהנהלת "בית ועד למחנכים" הודיעו בהתאם לכך על עריכת יום העיון הבא במודיעין עילית.
 
בתום דבריו הודה הרב גוטרמן למחנכים על עבודתם המסורה, ובירך שיזכו להצלחה רבה בשמירתם על הפיקדון היקר ביותר שלנו, ההורים, הנמצא אצלם.