יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בית שמש - עיר קולטת עלייה

צמרת משרד הקליטה ערכה סיור עבודה מקיף בבית שמש ועמדה על היערכותה של העיר לקליטת עולים חדשים ממגוון ארצות מוצא. ראש העיר ר' משה אבוטבול, העלה על נס יחודיותה של העיר והתאמתה לקהילות השונות שנקלטות בה

ישראל אייזן, כ"ח בסיון תש"ע - 10/06/2010 18:12

צמרת מחוז ירושלים במשרד הקליטה ערכה סיור עבודה מקיף בבית שמש. במהלך הסיור ביקרו ראשי המחוז בת"ת תורת אליהו ברמת בית שמש ובמוסדות חינוך נוספים, אשר קלטו עולים רבים ומהווים דוגמא ומופת לקליטת עלייה מוצלחת. 

בסיור השתתפו: מנהל מחוזות ירושלים והדרום, מר נחמיה חתוכה; סגנו ומנהל לשכת השפלה, מר חנניה מרמור ובכירי המשרד. מטעם העירייה התלוו למשלחת: מנהל אגף החינוך, מר קלמו בוזנח; מנהל אגף הקליטה, מר ייבגני נבוטובסקי; מגשרי עלייה ואנשי החינוך והקליטה בעירייה.

העיר בית שמש נוסדה לפני שישים שנה כעיירת עולים מרומניה וממרוקו, ומאז לא הפסיקה לקלוט עלייה. בעשרים השנים האחרונות מגיעים לבית שמש עולים בעיקר ממדינות רווחה, כמו ארה"ב, צרפת ושאר מדינות אירופה, אך גם מאתיופיה וברית המועצות לשעבר. 

בישיבת הסיכום שהתקיימה בלשכת ראש העיר הרב משה אבוטבול, אמר ראש העיר לראשי המחוז, כי "בית שמש היא עיר קולטת עלייה ומזמינה יהודים מכל מדינה בעולם לבוא ולהתגורר בעיר, ללא התניות תקציביות ממשרדי הממשלה, וללא העדפה של מדינת מוצא כזו או אחרת. אך משרד הקליטה חייב להתחשב בנתונים ולסייע לעירייה במאמצי הקליטה הרבים, שהעירייה משקיעה למען העולים". 

ראש העיר סקר בפני אנשי משרד הקליטה, את הצרכים הרבים והשונים בסיוע לעולים מהמדינות השונות: ארה"ב, צרפת, אתיופיה וברית המועצות לשעבר, וציין כי לכל קהילת עולים קיימות בעיות ייחודיות משלה, המצריכות פתרונות שונים ומשאבים מיוחדים, על מנת לסייע למשפחות הרבות לעבור את ההתאקלמות בארץ בהצלחה ובמינימום פגיעה.

ראש העיר הוסיף כי הוא מייחס חשיבות רבה להבאתם לעיר של עולים מארצות שונות, על מנת לשמר את הפסיפס האנושי הייחודי של העיר בית שמש, וכי העירייה מקצה משאבים רבים ומקימה דוכנים בירידי עלייה בחו"ל, על מנת לשכנע את יהודי הגולה לבוא ולבנות את ביתם בבית שמש. כמו כן שמה של העיר בית שמש כבר התפרסם לטובה בקרב יהדות הגולה, וכיום בית שמש הינה יעד עלייה פופולארי מאוד.

מנהל המחוז מר נחמיה חתוכה אמר, כי הוא מתפעל ומברך על מדיניותו של ראש העיר לקליטת עולים מכל מדינה וללא כל התניות, והוא אכן רואה את המדיניות הזו מבוצעת בשטח. לסיכום, הבטיח מנהל המחוז, כי הוא ייצג נאמנה את העיר בית שמש בכל הוועדות והדיונים המקצועיים במשרד הקליטה. על מנת לשמר את הישגי העבר, ולהגביר את השתתפות המשרד, בתקצוב התוכניות והפעילויות השונות המסייעות לקליטת העולים בעיר.