יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

באמצע ביקור השר: תאונת דרכים קטלנית

השר לשירותי דת הגיע ל"סיור הקפאה" בביתר, והבטיח: נסייע בהקמת מוסדות ציבור

אבי משה כ' בכסלו תש"ע - 07/12/2009 20:51
"המשרד לשירותי דת יסייע בנדיבות לבניית בתי כנסת ומקווה טהרה בעיר". כך "ניחם" היום (ב') השר לשירותי דת, ר' יעקב מרגי, את פרנסי העיר ביתר-עילית, שעדיין לא הצליחו להתאושש מ"מכת" ההקפאה שהמיטו עליהם ראש הממשלה ושר הביטחון. בעיר מקווים, כי הבטחתם של נתניהו וברק לאפשר בניית מבני ציבור, תאפשר את הקמת בתי הכנסת והמקווה שהובטחו על-ידי השר מרגי.
 
השר לשירות דת הגיע לביקור כאורחו של ראש העיר, ר' מאיר רובינשטיין. השניים סיירו באתרי הבניה ה'מוקפאים' שבגבעה ב' ובשורה של מוסדות תורה וחסד.
 
את ביקורו החל השר בנטיעת עץ בכניסה לעיר, סמוך לצומת הכניסה לעיר מכביש 375. תוך כדי שראש העיר הרב רובינשטיין מספר לאורחו כי בצומת מסוכן זה התרחשו מספר רב של תאונות דרכים, בהן מספר תאונות קטלניות וכי בשבוע שעבר אישר עמיתו שר התחבורה, ישראל כץ, את התקציב לשדרוג הצומת, אירעה במקום תאונת דרכים מחרידה, שבה קיפח את חייו נהג צעיר תושב ירושלים. הנוכחים פתחו מיד בקריאת מזמור תהילים לרפואת הפצועים ה"י.
 
לאחר מכן ערך השר ביקור במתחם המקוואות שבשכונה החדשה התמר וקיים ישיבת עבודה במשרדי המועצה הדתית בעיר. השר אמר כי המועצה הדתית בעיר לא תשנה את ה'סטטוס קוו' הקיים בשירותי הדת לעיר ותושביה, וכי תפעל בשיתוף פעולה הדוק עם רבני העיר שליט"א.
 
המשתתפים ערכו תצפית לעבר האתרים ה'מוקפאים' שבגבעה ב' וקיבלו הסבר מפי ראש העיר על היקף הבעיה הקשה. הם בחנו מקרוב את האתרים ושמעו מפי הקבלנים על ההפסדים הכספיים האדירים שנפלו עליהם ועל הרוכשים כ'רעם ביום בהיר'. בפני השר הציג ראש העיר בשטח את האבסורדים הנוראיים שבצווי ההקפאה ואת ההשלכות הקשות שיש לתוכנית על העיר, התושבים, הרוכשים והקבלנים.
 
השר מרגי הביע את תדהמתו נוכח "האיוולת של ממשלת ישראל בתוכנית ההקפאה ובמורכבותה", ואמר כי יתגייס במלוא המרץ "לשנות את רוע הגזירה ולהסיר את חרב הגזירה שאין הציבור החרדי בכלל ותושבי ביתר יכולים לעמוד בה". לדברי השר מרגי, "ההקפאה אינה מוסרית ואינה מוצדקת" והצהיר כי יילחם להסרת ההקפאה שהתקבלה בהחלטה שרירותית. "בישיבת הממשלה הקרובה אעלה את הנושא ואדבר עם ראש הממשלה ושר הביטחון, זו גזרת הגליה למשפחות רבות שחיכו שנים לדירה בתוך גושי ההתיישבות עליהם יש קונצנזוס שבו לא תהיה פשרה", אמר.
 
השר מרגי ביקר בת"ת 'משנת יהודה' בהנהלת הרב שלמה חדד והתרשם מהפגנת הידע של התלמידים וההשקעה במקום המטופח שנעים מאוד ללמוד בו, כהגדרתו.
 
בישיבת העבודה שהתקיימה באולם מליאת העירייה העלה ראש העיר שורה ארוכה של נושאים בהם נדרש סיוע ותקצוב המשרד לשירותי דת. "אני מודע לכך שצרכי עמך ישראל מרובים והתקציב מקוצץ אולם יש להתייחס לעיר המתפתחת הזו בהתאם", אמר.
 
השר מרגי שפתח בדברי תורה מעניינא דיומא אמר בדברי תשובתו כי העיר ביתר עילית בה הוא מרבה לבקר גם בשבתות ובימים טובים, מוכרת לו היטב וכי משרדו ייענה לכל הבקשות שהוגשו בתחומי בתי הכנסת, המקוואות והעירובין בחיוב, במיוחד לצרכי השכונה החדשה שאוכלסה במהלך השנה האחרונה בבניית מקווה טהרה נוסף ובתקציב לבתי כנסת חדשים.
 
את סיורו בעיר חתם השר מרגי בביקור במעון היום "נאות מרגלית" בראשות ר' ליאור גבאי.


יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
[צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]
יהודה קלמן
  [צלם]