יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

שר הפנים: אלעד לקראת תנופת פיתוח

בעקבות ההקפאה בשטחים, משרד הפנים מתכנן הקמת 5,000 יחידות דיור חדשות

משה שוורץ ט"ז בכסלו תש"ע - 03/12/2009 10:00
שר הפנים וסגן ראש הממשלה, ר' אלי ישי, ביקר השבוע בעיר אלעד. במהלך ביקורו סייר במשרדי חברת מוטורולה, ועמד על הצורך בקידום נושא התעסוקה למגזר החרדי, על-פי המתווה שהחל עוד מתקופתו כשר התמ"ת בהטבות לעסקים חדשים.
 
בהמשך הגיע השר ללשכת ראש עיריית אלעד ר' יצחק עידן, שם דנו השניים בנושא פיתוח העיר אלעד, וועדת החקירה לענייני גבולות. בפגישת הסיכום בין ראשי המועצות האזוריות הסמוכות השתתפו: שר הפנים ר' אלי ישי, ראש עיריית אלעד ר' יצחק עידן, ראש המועצה האזורית דרום השרון מוטי דלג'ו, ראש המועצה האזורית חבל מודיעין שמעון סוסן, מנהל מחוז מרכז במשרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, מנכ"ל משרד הפנים גבי מימון, מנכ"ל עיריית אלעד יגאל גואטה, צוות לשכת השר ובכירי עיריית אלעד.  
 
במסיבת עיתונאים מסכמת אמר שר הפנים ר' אלי ישי, כי "מצוקת הדיור והקפאת הבנייה מחייבת הרחבת גבולות יישובים חרדיים בתוך תחומי הקו הירוק, כדי לתת מענה לציבור עצום שמשווע למקומות מגורים, וצריך להגדיל את ההיצע מול הביקוש הרב, לא רק לציבור החרדי אלא אף הכללי ובכך גם יוזלו מחירי הדירות, ועל כן הגעתי לכאן, היות וזה מחייב עבודה יסודית בכל הארץ, כי אפשר להרחיב את אלעד, אבל צריך להיות חכם ולא רק צודק, ולמנוע מראש חיכוכים, או ערעורים ובג"צים למינהם – ע"י הגעה להסכמות והבנות בין הצדדים".
 
שר הפנים הוסיף, כי "ההחלטה על ההקפאה היא מאוד קשה וכידוע סיעת ש"ס לא תמכה בהחלטה הזאת, וברוב מוחץ לא השתתפנו בישיבה. זה נושא מורכב, זה צעד קשה נורא וקורע, אני לא רואה שהצד הפלסטיני רוצה תהליך מדיני אמיתי. אך במקביל אנו חייבים למצות את כל האפשרויות ולהתרכז בנושא כדי להרחיב את גבולותיה של העיר אלעד ולהקים במקום אף אזור תעשייה, כדי שהתושבים יוכלו להתקיים". 
 
השר ר' אלי ישי העריך, כי לאור ההבנות שהוצגו בפניו, נראה כי ניתן יהיה לבנות באלעד כ-5,000 יחידות דיור חדשות. עם זאת הבהיר כי הנושא טרם נסגר סופית, וכי הנושא ייבחן במקצועיות ע"י נציגי הרשויות הנוגעות, והחלטת ועדת החקירה לענייני גבולות תתקבל כנראה בתוך 30 יום.
 
ראש המועצה אזורית דרום השרון מוטי דלג'ו אמר, כי מטרת הפגישה היא לעזור לעיר אלעד ואנחנו נעשה מאמץ לעזור בהתאם לסיכומים עם ראש העירייה ר' יצחק עידן.
 
עידן אמר כי הוא רואה בהרחבת העיר אלעד חובה לאומית, היות והמקום היחיד בו ניתן לבנות ולהתרחב בקרב הערים החרדיות כיום, זו אלעד, בשל הקפאת הבנייה בכל ערי הספר החרדיות, ובעיקר משום שיש באלעד מחסור אמיתי ומיידי בקרקעות לבנייה, הנובע מאי התאמת תחום השיפוט על-פי תוכנית המתאר המאושרת של היישוב - למאפייני האוכלוסייה החרדית בכל תחומי התכנון: צרכי ציבור, מגורים, ואזורי תעסוקה.
 
עוד ציין ראש העיר, כי "אם לא יהיו עיכובים שאינם בשליטתנו תוך חודש ועדת גבולות תקבל החלטה ולאחר מכן יש לאשר את תוכנית האב – תוכנית מתאר ליישוב, אשר כבר נבחר לה מתכנן שאושר ע"י משרד הפנים. ברגע שועדת הגבולות תקבל החלטה הוא יתחיל את תוכנית האב של הישוב. לדעתי אם לא יהיו עיכובים של ממש, השיווק יגיע בתוך שנתיים וחצי בערך".


  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []