יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בקרוב: ספריית-ענק בבני-ברק

כך הכריז ראש העיר באסיפת עמותת הקרן לפיתוח בני-ברק שהתכנסה בניו-יורק

משה שוורץ י"ג בכסלו תש"ע - 30/11/2009 21:02
תכנית לבניית אוצר ספרים ענק בן עשרות רבות של אלפי ספרים ומערכת ממחושבת של ספרות תורנית נרחבת ביותר, הוצגה בימים אלו במפגש חברי העמותה בארה"ב של הקרן לפיתוח בני-ברק, שהתקיים בניו-יורק, בהשתתפות ראש עיריית בני-ברק ויו"ר הקרן לפיתוח בני ברק, ר' יעקב אשר, חברי העמותה ואישי ציבור, מסלתה ומשמנה של היהדות החרדית בארה"ב.
 
תכנית רחבת היקף ורבת-חשיבות זו הובאה בישיבת עמותת הקרן ע"י ר' שלמה הוספלד, שהדגיש את תכניתו לבנות בבני-ברק אוצר ספרים תורניים ומחשבתיים בהיקף ענק, וזאת לאחר שיחתו עם ר' יעקב אשר, ראש העיר, שהדגיש בפניו, כי למרות שבבני-ברק, ישנם אוצרי ספרים גדולים וחשובים בישיבותיה ובבתי-מדרשותיה, אך יש גם חיוניות מירבית בהקמת אוצר ספרים מרכזי בקנה-מידה שטרם קיים כמותו בעיר, והוא יהווה מרכז לספרות תורנית, לא רק לתושבי העיר, אלא לציבור גדול ביותר של לומדי תורה מכל רחבי הארץ.
 
לאחר חודשי התארגנות ופעילות של ראש העיר, ובסיועו של ר' משה אייזן, מנהל ההקמה של הקרן, הוקמה עמותת ידידי הקרן לפיתוח בני ברק, המורכבת מאישי ציבור ידועי שם ובהם ר' אברהם הלפרין, ר' אברהם נח קליין, ר' שלמה מאיר, ר' יוסף ולדמן מטורונטו, ר' אריק רוטנר משיקגו, ר' בנימין ברבר, ר' יעקב מרמורשטיין ור' אביש ברודט. מפגש יסוד העמותה הונחה ע"י ר' יעקב מילר, ונואם הכבוד, מר אריק רוטנר משיקגו, הודיע על תרומתו להקמת גינה ציבורית בבני-ברק ע"ש אימו המנוחה ע"ה.
 
  []

ר' יעקב אשר, ראש העיר ויו"ר הקרן, סקר את מטרות הקרן לפיתוח העיר, מוסדותיה וגינותיה וקידום שירותים מרכזיים בתחומי החינוך והרווחה, ובמיוחד למען הנוער הנושר, פעילות שכבר הוחל בה ושיש מקום להרחיבה בדחיפות.
 
ר' אברהם הלפרין, מחשובי האישים הפועלים במסגרות התורניות בארה"ב סקר את קשריו המגוונים עם הקרן ואת שמחתו ליטול חלק בפעולותיה.
 
ר' שלמה מאיר מהנהלת הקרן העלה את פעילותם של חברי העמותה, שלמרות היותם, כל אחד, עסוק בתחומו הוא, רואים בקרן ובמטרותיה זכות וחובה גם יחד למען העיר בני ברק, מטרופולין לתורה, לחסידות, לחסד וליצירה. הרב בולקני קרא לחזק את ידי ראש העיר ואת פעילות הקרן ואת חשיבות העשייה בתחומים אלו, בהיקף נרחב ביותר ובהטיית שכם יחדיו של אישים מכל החוגים בארה"ב.
 
בביקורו בארה"ב השתתף גם ראש עיריית בני-ברק בוועידה השנתית של אגודת ישראל באמריקה, שהתקיים בניו ג'רזי, בו כובד כנואם הכבוד לייצג את ארץ ישראל ואת תחומי החינוך בה, במגוון היבטים. להרצאתו של ר' יעקב אשר האזינו בקשב רב כל ראשי אגו"י. ר' שלמה ורדיגר, מראשי אגו"י בארה"ב הדגיש בפני משתתפי הוועידה, כי ראש העיר נבחר לראשות העיר, בלא בחירות, ובהסכמה כללית, וזאת ביזמתו ובתמיכת כל גדולי התורה, ובחירה זו מנעה הוצאות מיותרות וויכוחים חסרי טעם, והיא היוותה קידוש שם שמים ברבים.
 
ראש עיריית בני-ברק גם ביקר אצל כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א, במעונו שבויליאמסבורג, ואצל הגאון רבי בנימין אייזנברג שליט"א, מגדולי הרבנים בניו יורק, ששיבחו במילים חמות את פעלו של ראש העיר למען העיר ותושביה בתחומים רבים, ובהם הקרן לפיתוח בני ברק.


  []