יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

זה רק תרגיל: 3 טילים נפלו באלעד

העירייה תרגלה מצב חירום של הפסקת חשמל ושיבוש חמור באספקת המים

משה שוורץ ט' בכסלו תש"ע - 26/11/2009 13:51
כחלק מההיערכות לשעת חירום בעיר אלעד, ובתחום המים בפרט, נערכו בעיר שני ימי הדרכה ותרגול, במהלכם תרגלו חברי ועדת מל"ח ועובדי העירייה עבודת מטה בשעת חירום ומשבר מים "תרגיל חי". במהלך התרגיל בוצע תרגול על בסיס תרחיש של נפילת 3 טילים ארוכי טווח באלעד, בראש העין ובפתח-תקווה.
 
על פי התרחיש, אספקת החשמל בכל האזור שובשה, בריכת המים ניזוקה כתוצאה מנפילת הטיל, התיקון יארך לפחות 3-4 ימים וחברת 'מקורות' הודיעה כי היא נאלצת להפסיק הזרמת מים לאלעד. 'מנהל המים' הכריז על מצב חירום בדרגה 5 בתחום המים באלעד ובראש העין. והעירייה נדרשה לתכנן אספקת מים חלופית בדרגה 5 לכלל אוכלוסיית העיר על בסיס פוטנציאל העירייה, סיוע מרשויות שכנות וסיוע מצה"ל ומגורמי חוץ אחרים.
 
על-פי התוכנית, על העירייה לפרט את שיטת הפעלת תחנות החלוקה, מיקום צוותי ההפעלה, אמצעים ומקורות למילוי מים ואמצעי שינוע. כמו כן על העירייה לפרט תוכנית הסברה ומידע לציבור, תוכנית אספקה לאוכלוסיית תל"מ, תוכנית השליטה ומערכות הקשר, הפעלת מרכז ההפעלה והמוקד והממשקים עם פיקוד העורף, משטרת ישראל ומל"ח.
 
במסגרת התרגיל המעשי הופעלה תחנת חלוקה למים, ובעלי התפקידים פרסו בשטח, מיכל 5 קוב נגרר ע"י טרקטור של קבלן המרותק לרשות, מיכל 1 קוב נייח ו-מיכל 1 קוב נייד (על-גבי גלגלים), ברזיה המתחברת למקור מים, דוגמאות מיכלי 4 ליטר מתקפלים, ערכת תאורה לשע"ח, אוהל למנהל תחנה עם דפי רישום, כרוז יד ושלטי הכוונה. התרגיל בוצע כאשר כל בעל תפקיד נתן את המשמעויות בתחום תפקידו על פי תוכניות העבודה ששמורים אצלו מראש לשע"ח.
 
מנהל אגף הביטחון של העירייה שלומי מלכא העביר לראש העיר ר' יצחק עידן דו"ח פעילות שנתי, הסוקר את פעילות המטה ויחידותיו ואת מגוון הנושאים לשעת חירום ולהכנות בשגרה.
 
במהלך התרגול למצב 5 בעיר הוצגו מספר פערים ולקחים, בהם: השלמת מיכלים אישיים של 4 ליטר בתיאום עם מנהל המים לכמות התושבים. רכישת מיכלים נוספים של 1 קוב ניידים לפיצול תחנות ע"מ להקטין מרחק הליכה לתושבים. הכנת שילוט בכל תחנה המורה את דרך הגישה למקום המוגן הקרוב ביותר. יש צורך בדיון וסיכום עם תאגיד המים בתחום הגדרת האחריות של התאגיד ושל העירייה במשברי המים. חשיבה על אפשרות של הסתייעות בגנראטורים המשמשים את התושבים בשבתות למשברי חשמל, המשפיעים גם על תחום המים.
 
ראש העירייה ר' יצחק עידן סיכם את התרגיל ואמר כי "ההשתלמות שנערכה על פני יומיים הוסיפה רבות למוכנות העירייה ובעלי התפקידים בתחום החירום ומשבר מים, כל בעל תפקיד חייב להיות מעודכן בעזריו ובתיקו באופן שוטף על מנת להיות מוכן וזמין בעת אירוע, ולכך מבוצעים תרגולים, וציין בפני הנוכחים את העובדה שאלעד דורגה במקום גבוה בין הרשויות בדירוג המוכנות לחירום".


עיריית אלעד
 [צלם]
עיריית אלעד
 [צלם]
עיריית אלעד
 [צלם]
עיריית אלעד
 [צלם]
עיריית אלעד
 [צלם]
  1. 1. הפחדתם אותי עם הכותרת
    אלעדית 26/11/2009 17:09
    חשבתי שהיו כאן טילים ולא שמעתי כלום.....