יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ברז המים עלול לגרום לחילול שבת

חשיפה: באלעד יותקנו בקרוב מוני מים אלקטרוניים. החשש: חילול שבת בפתיחת הברז

אבי משה ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 13:00
סוגיה הלכתית חדשה הונחה לאחרונה על שולחנם של רבני העיר אלעד, בעקבות הכוונה להחליף את מוני המים של אלפי התושבים בעיר ממד המים הידני והמיושן, למד מים אלקטרוני, שאת נתוניו ניתן לקרוא מרחוק, ללא מגע יד אדם. החשש הוא, כי בהפעלת ברזי המים בבתים, ייאלצו התושבים לחלל את השבת.
 
החל מינואר 2010 מקבלת מיתב, תאגיד המים העירוני של העיר פתח-תקווה, את האחריות על ניהול משק המים והביוב של העיר אלעד. צירוף אלעד למיתב היה על-פי בקשת הממונה על תאגידי המים, ובהסכמה ובאישור מועצת הרשות.
 
בשבועות האחרונים מתנהלת עבודת מטה יסודית ומקיפה בין הגורמים המקצועיים של מיתב לבין בכירי עיריית אלעד, ובראשם ראש העיר ר' יצחק עידן, וזאת כדי לוודא העברה מסודרת ויעילה של האחריות למשקי המים והביוב לתאגיד.
 
בתאגיד המים מדגישים, כי "במשך שנות פעילות התאגיד בפ"ת, הושם דגש מרכזי בשלושה תחומים: שרות לקוחות מתקדם, אמין, מקצועי, מסור ורגיש. השקעות גדולות בתשתיות מים וביוב, והקפדה מרבית על איכות המים. ניהול משק המים של אלעד יהיה ברוח דגשים אלו".
 
בשבועות הקרובים יקבלו תושבי אלעד איגרת אישית, ובה יפורטו התהליכים שבמסגרתם תתבצע העברת האחריות על משק המים והביוב למיתב.
 
בתאגיד המים של פתח-תקווה מציינים, כי בשלב זה נערכים דיונים מתוך כוונה להחליף את מוני המים הקיימים למדי קריאה מרחוק, וכי הסוגיה ההלכתית בהקשר הזה נבחנת בין מנכ"ל מיתב לבין פרנסי העיר אלעד.
 
מדובר במד מים שאינו מצריך קריאה על-ידי עובד התאגיד, אלא נתוני המונה מוזרמים אוטומטית, באמצעי שידור אלחוטיים, ישירות למחשבי תאגיד המים. קיים חשש גדול, כי בפתיחת הברז משודר אות אלקטרוני ממונה המים אל מחשב התאגיד, ומכאן השאלה ההלכתית שטרם הוכרעה.
 
"אנו מקווה שנמצא את הפתרון לעניין, מוקדם ככל האפשר", אומר ל"אתרוג", הד"ר שלמה צדוק, דובר תאגיד המים של פתח תקווה, המדגיש כי "מד המים האלקטרוני נבחן ע"י המכון התורני למדע והלכה ונמצא כי הוא עומד במבחן ההלכתי". 
 
מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "הנתונים יובאו בפני פוסקי ההלכה שליט"א שיכריעו בעניין".