שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בית-שמש: משדרגים פעילות לחרדים

ראש העיר: בשנת 2010 ימונה מנהל במשרה מלאה לאגף לחינוך חרדי

אבי משה א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 13:47
תושבי השכונות החרדיות אינם עוד "בנים חורגים" בבית-שמש. כך הכריז ראש עיריית בית-שמש, ר' משה אבוטבול, בפני מנהלי האגפים בעירייה, מתוך מטרה ברורה לשתף את השכונות החרדיות בעיר בכל המיזמים השונים של העירייה.
 
ראש העיר, ר' משה אבוטבול שנושא ברמה את דגל השוויוניות, ערך בתקופה האחרונה ישיבות פרטניות עם כל מנהלי האגפים בעירייה, והסביר להם בין היתר, כי למרות שלא מעניין אותו מה היה בעבר בעירייה, מה שחשוב לו זה העתיד, ולכן עליהם לדעת כי בית-שמש היא איננה רק צבע אחד, והעירייה נועדה לשרת את כולם ולהעניק לכלל התושבים את צרכיהם.
 
"לכל אגף יש פעילות משלו, האחד עוסק בחינוך, משנהו ברווחה, יש אגף של שיפור פני העיר וניקיון, ויש אגף בריאות, אגפי אירועים, תרבות ואגפים נוספים. האגפים הללו נועדו לשרת את כל התושבים, וההדגש הוא 'כל' התושבים, כל אחד בתחומו, וכל אחד לפי תפיסת עולמו", אמר ראש העיר.
 
האתגר שהציב ראש העיר נלקח ע"י מנהלי האגפים ברצינות רבה, וביום עיון של מנהלי האגפים שנערך ביום ראשון השבוע בבית ההארחה ב"חפץ חיים", הציגו מנהלי האגפים את תוכניותיהם לקראת שנת הכספים החדשה, כשכל אחד בתורו, הציג גם את הפעילות שיעשה בשכונות החרדיות של העיר, במסגרת כלל התוכניות שמתעתד לעשות בשנה הבאה.
 
חלק מהפעילויות ייעשו במסגרת מוסדות החינוך, וחלק מהפעילויות יעשו בתוככי השכונות. כל דבר ועניין לפי הצרכים והדרישות.
צמרת עיריית בית שמש ביום העיון ב"חפץ חיים" 
 
ראש העיר ר' משה אבוטבול שיבח בדבריו את מנהלי האגפים בעירייה שעושים עבודה נפלאה למען הציבור, והוסיף כי אין לו ספק שתושבי בית שמש תמימי דעים עם גישתו שכל התושבים כמו שהם שווי חובות כך הם שווי זכויות, על כל המשתמע מכך.
 
בעירייה מציינים, כי כבר בשנה האחרונה, בהוראת ראש העיר, הושוו תנאי החינוך החרדי ולראשונה מוסדות החינוך החרדיים קיבלו מהעירייה את תשלומי המים והחשמל. בנוסף קיבל כל מוסד תקציב מיוחד פר תלמיד עבור ציוד ושיפוצים לשנה"ל, כאשר כל סעיף משמעותו מיליוני שקלים.

בעניין זה הודיע אבוטבול, כי בשנת 2010 יגדל התקציב של האגף לחינוך חרדי, כמו גם לאגפי ח"ן-חרדי ותרבות תורנית. במקביל, הכריז ראש העיר כי לאחר שנים שלא היה מנהל לאגף לחינוך החרדי, המהווה כיום רוב במערכת החינוך העירונית, בשנת 2010 ייכנס מנהל חדש שיהיה אחראי ישיר על כל מוסדות החינוך החרדי.

סגן ראש העיר ר' שמואל גרינברג, הממונה על החינוך החרדי, הודה לראש העיר על המענה למצוקה זו והדגיש כי מדובר בצורך השעה.