יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

החורף בבני-ברק: העירייה נערכת להצפות

הכוחות תוגברו לקראת הגשם, אך דבר לא מנע מעצים להרוס כבלי חשמל

משה שוורץ י"ח בחשון תש"ע - 05/11/2009 10:12
עם תחילת ירידת הגשמים התכנס צוות מיוחד בעיריית בני ברק לקבלת נתונים ראשוניים והמלצות שכללו הידוק הקשר בין המחלקות העוסקות בנושא זה לבין מפקדת איגוד ערים בני ברק לכיבוי אש ופריסת צוותים מתוגברים בכוננות לקראת מזג-אוויר סוער וחשש להצפות, וזאת בהמשך למפגשי הערכות לחורף שנערכו לפני שבועות אחדים.
 
בפגישת העבודה, שהתכנסה בראשותו של הרב יעקב אשר, ראש העיר, בהשתתפות נציגי האגפים והמחלקות של ההנדסה, החינוך, התשתיות, הרווחה, שירותי חירום, תאורה,נטיעות, מים ומוקד עירוני נמסר על ניקוי כל תעלות הניקוז ברחבי העיר, בעלות כספית של 350,000 שקל. בנוסף לכך, נערכים, מידי ימים אחדים, בדיקות ומעקב אחרי מצב התעלות, כדי לוודא מניעת לכלוך בהן או חדירת ענפי עצים, כתוצאה מעבודות גיזום ברחבי העיר של גורמים שונים.
 
בישיבת הצוותים העירוניים נמסר כי האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה הפעיל שישה צוותים נוספים בזמן ירידת כמויות הגשם הגדולות שגרמו להצפות בערים רבות בגוש דן ובשרון. הרב חנוך זיידמן מנהל האגף הבהיר בישיבת הצוותים, כי מאז הפסקת הגשם החזק לרדת, לא נראו יותר הצטברויות גשמים, כעבור כמחצית השעה, ועובדה זו מצביעה על תפקוד יעיל של מערכות התעול, להוציא במקומות בודדים במורדות הרחובות שבשל הגשמים הראשונים נסחפו לעברן שאריות לכלוך ונשלחו אליהן צוותים, בהקדם האפשרי, כדי לפתור את הבעיות, ושאכן בוצעו היטב.
 
בפגישה סוכם עם שלמה בורובסקי, מנהל המוקד העירוני ועם חיים נוגלבלט, מנהל האגף לשירותי חירום של העירייה על מיון וסיווג הפניות למוקד בזמן ירידת הגשמים, כאשר לא אחת מתברר שתושבים מתלוננים על הצפות, אך, למעשה, זו רק הצטברות של מי גשמים בשעת ירידת הגשמים עצמה בשל תנאים טופוגרפיים, אך כעבור שעה קלה המים נעלמים מהמקום. שיגור עובדים למקומות מסוג זה יוצר מצב שלא אחת לא ניתן, מסיבה זו, לטפל במקרים של הצפות אמיתיות באזורים אחרים.
 
בהתאם להנחיות הרב יעקב אשר, ראש העיר סוכם על שורה של שיפורים נוספים כתוספת כלי-עבודה במידת הצורך, תוספת צוותי כוננות לקראת גשמים צפויים, סימונים לפתחי קןלטני התעול, ניקוי צירים, מניעת חניית כלי-רכב בסמוך לפתחי תעול העלולים לגרום לקשיים בטיפול בתעול בזמן גשמים עזים, תגבור מערך הקשר האלחוטי בין עובדי העירייה באזורים השונים ועל תוספת מבנה לקליטת מפונים בעת הצורך. ניתנה גם הנחייה למפקדת כיבוי-אש לעמוד בקשר עם כונני מפלס נחל הירקון, כדי לתת התראה בעוד מועד לדיירי האזורים הסמוכים לנחל לאפשרות של פינוי במקרים של עלייה דראסטית במפלס וחשש להצפות.
 
יצוין, כי למרות כל ההיערכויות, הרוחות העזות שהיו במהלך יום שני, גרמו לקריסת עצים בכמה שכונות ולהפסקות חשמל וטלפון. בכמה רחובות היו הצפות ביוב בעקבות קריסת הצנרת התת-קרקעית.
  1. 1. עסוקים בשטויות
    פישלתם בגדול 05/11/2009 15:24
    במקום לפתוח את הניקוזים לפני החורף.במקום לנקום את העיר.ראש העיר וחבריו עסוקים בשטויות.העיר נראת רע.כל דאלים גבר.הבריונים כמו הירקנים והשוכרים חוגגים.האזרח הקטן נרדף.אני מקבל דו"ח מיד.והירקנים והקבלנים תופשים חניות בלי לשלם .כמה מקורבים מסתובבים עם מדבקה לחניה בכל העיר.בקיצור הפקרות.