יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

המהפכה הירוקה מגיעה לאלעד

הוצבו מיכלים למחזור נייר. ראש העיר: "נחזק את המודעות הסביבתית"

משה שוורץ י' בחשון תש"ע - 28/10/2009 17:51
לאחרונה החל אגף חזות העיר בעיר אלעד, בניהולו של שלומי מלכא, בפרויקט סביבה ירוקה, במהלכו בוצעו הקמת "מרכזי מחזור ירוקים", אשר יאחדו את כל סוגי המחזור במתקן אחד.
 
"מרכזי המחזור" חדשים, הוצבו במהלך החודשים האחרונים ברחבי העיר, בהם ניתן להפטר לא רק מבקבוקי פלסטיק כפי שהיה מקובל עד כה, אלא גם מנייר מעיתונים, דיסקי-מחשב, בקבוקים, ואפילו בטריות שיצאו משימוש, מבלי לזהם את הסביבה.
 
במהלך הזמן האחרון הציבה חברת "אמניר" כפיילוט ניסיוני מעל ל-50 מתקנים לאיסוף נייר למיחזור ברחבי העיר. זאת לאחר הכנה בכובד ראש כיאה לעיר אלעד המובילה בראש הערים החרדיות במגמת המחזור וסביבה ירוקה.
 
בעירייה מציינים את שורת היוזמות הירוקות אותן מוביל ראש העירייה הרב יצחק עידן, אשר מבוצעות לאחרונה וכוללות הקמת מרכזי המחזור, ופינות ירוקות בחצרות בתי הספר.
 
מנכ"ל חברת אמניר עוזי כרמי ביקר בבית רבני העיר, המרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן שליט"א והגר"מ מלכה שליט"א, וקיבל את ברכת הדרך לתחילת הפעילות בעיר. במהלך הביקור בדקו הרבנים עם מנכ"ל החברה את אופני המחזור והאיסוף, זאת לאחר ששאלות התעוררו לגבי זריקת דפי גניזה למיכלי האיסוף. על כן מבקשים רבני העיר להזכיר כי סביבה ירוקה היא חשובה לכולנו, אך עם זאת חובה לדאוג שלא להשליך דברי גניזה אל המיכלים.
 
בנוסף, הדגיש מר עוזי כרמי מנכ"ל חברת אמניר בשיחתו עם הרבנים ועם ראש העירייה, כי עיריית אלעד עובדת אך ורק מול המפעל שבבני ברק, מפעל השומר שבת כהלכתה, ואין שום קשר למפעלים אחרים, ועל כן הוא ללא שום חשש. הרבנים אף הוסיפו כי סביבה נקייה וירוקה חשובה לכולנו, וכי רק תושבי העיר ייהנו ממנה.
 
מנהל האגף מר שלומי מלכא, מסר כי "הקמת מרכזי המחזור מהווים את שיאה של פעילות האגף בנושא, כאשר בחודשים האחרונים נעשתה עבודת תכנון מקיפה. אני משוכנע כי עם השלמת פרישת ה'נקודות הירוקות' ומיכלי איסוף הנייר, תהייה אלעד לעיר מהמובילות בנושא מחזור סביבתי, הן מבחינת היקפי האיסוף והן מבחינת החינוך לאיכות הסביבה".
 
ראש העירייה הרב יצחק עידן אמר, כי עיריית אלעד ואגף חזות העיר מעניקים דגש לחשיבות המחזור באלעד ופועלים לאימוץ פרויקטים חדשים ומתקדמים בתחום אשר יסייעו בשמירה על איכות החיים והסביבה", והוסיף, כי "הפרויקט נערך במסגרת מדיניות הנהלת העיר לפעול להפחתת כמות האשפה, הגדלת המחזור והשימוש החוזר בנייר. על כן חשוב שהציבור יבצע את הפרדת הפסולת, כל אחד בביתו ויסייע לנו בתחום חשוב זה. ככל שנמחזר יותר נקבל ערכים מוספים נוספים כגון ניקיון סביבתי, חיסכון בעלויות פינוי האשפה וההטמנה. מחזור זה רווח נקי לסביבה נקייה".
 
בימים הקרובים אמורות להתפרסם תוצאות התחרות מטעם "המועצה לישראל יפה" לרשויות שיזכו ב-5 כוכבי יופי. "לאחר 9 זכיות רצופות נקווה כי גם בשנה זו אלעד תזכה ב-5 כוכבי יופי ובכך תזכה ל'מגן כבוד' על עשור שנים רצופות של זכייה ב-5 כוכבי יופי", אמר ל"אתרוג" דובר העירייה, איתי גדסי.
 
בועז לב ארי
הגרש"ז גרוסמן עם מנכ"ל אמניר [צלם]

בועז לב ארי
עם הגר"מ מלכה [צלם]

בועז לב ארי
עם ראש העירייה יצחק עידן [צלם]

עיריית אלעד
הפחים החדשים למחזור שהוצבו ברחבי העיר [צלם]