יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

אלעד: החנויות ייסגרו בשעות הערב

ראש העיר הודיע לרבנים כי פקחים מיוחדים יטילו קנסות על מפירי החוק

משה שוורץ כ"ט בתשרי תש"ע - 17/10/2009 19:00
בפגישה שקיים במהלך חול המועד סוכות ראש עיריית אלעד, הרב יצחק עידן, עם רבני הקהילות בעיר, בסוכתו של הרה"ג ר' שמעון גוטמן שליט"א, דיין בד"ץ "הישר והצדק" בעיר, הודיע ראש העיר כי בכוונת העירייה להתחיל, תוך שלושה חודשים, באכיפת חוק העזר העירוני לגבי שעות סגירת החנויות. ראש העירייה הוסיף כי הוא רואה חשיבות רבה בקידום החוק לאור תלונות רבות שמתקבלות בנידון, ולאור בקשת רבני העיר.
 
כנס הרבנים בסוכות [צלם]
כבר לפני כשנתיים עלתה דרישה בעיר שמליאת העירייה תגביל בחוק את שעות סגירת החנויות. הדרישה הגיעה הן מצד תושבים המתגוררים בסמוך למרכזי המסחר בעיר, אשר הפעילות בשעות מאוחרות טורד את מנוחתם, והן מצד רבני העיר והקהילות אשר ראו את המצב שהיה כסכנה לעיר מבחינה רוחנית, מפני שהחנויות הפתוחות בשעות מאוחרות גורמות להתקבצות של נוער שוליים וכו'.
 
הצורך בחוק זה, שנשמע לראשונה ע"י הרבנים בעצרת ההמונים שנערכה בנושא זה במרכז "נחלת יצחק" מטעם "ועדת הרבנים לענייני קדושת העיר" לפני שנתיים בדיוק, תורגם לאחר מכן לפסים מעשיים כאשר ראש המועצה דאז הרב צביקה כהן אישר במליאת המועצה חוק עזר עירוני המגביל את שעות סגירת החנויות, בנוסח שהיה העתק מדויק של החוק הקיים בבני-ברק.
 
אלא, שמאז ועד היום החוק עדיין לא הגיע לידי מימוש, מה שאילץ את פעילי "ועדת הרבנים" להירתם בעצמם כדי להביא לכך שהחנויות תסגרנה בשעות מתאימות. במקביל המשיכה הפעילות לקידום החוק, ובכינוס הרבנים שהתקיים בחודש ניסן שעבר פנו הרבנים במכתב אישי לרב עידן בבקשם לדאוג על קידום החוק. ראש העירייה אכן הבטיח בשעתו כי יעשה את מירב המאמצים לקדם את העניין.
 
כדי לבדוק את התקדמות פעילות העירייה להחלת החוק, פנו לאחרונה גורמי חינוך ותושבים לבד"ץ "הישר והצדק", אשר דרבן את ראש העיר בפעילותו לקידום העניין, ואף יזם פגישה בין הרבנים והתושבים לראש העירייה שלאור בקשת ביה"ד נענה להיפגש ולעדכן את הרבנים בנושא זה.
 
ואכן, בפגישה שכאמור התקיימה בימי חוה"מ סוכות בביתו של הרב גוטמן השתתפו הגר"ד רוז'ין, הגרי"ב וואזנר, הגר"ש פלדמן אב"ד הישר והצדק, הגרש"פ ויינברגר, וכן הרה"ג ש"י סלמון שנשלח מטעם הגרמ"מ פקשר שנבצר ממנו להגיע למקום. בנוסף השתתפו תושבים המתגוררים בקרבת מרכזי-מסחר בעיר אשר קידום החוק חשוב גם להם.
 
 [צלם]
לאחר שהרבנים ונציגי התושבים העלו היבטים שונים לגבי הצורך להפעלת החוק, ולאחר שהגר"ש כהן שנבצר ממנו לבוא שלח את ברכתו, תאר ראש העיר בפני הרבנים את פעילותו לקידום החוק ואת המצב בו עומד החוק מבחינה פרוצדוראלית. החוק, שכאמור אושר במליאת המועצה בקדנציה הקודמת, נשלח ע"י הרב עידן למשרדי הפנים והמשפטים, שאמורים בימים אלו ממש לאשר אותו סופית עם פרסומו ב"רשומות".
 
בנוסף, במהלך הקיץ אושר ע"י חברי העירייה חוק נוסף המסמיך את העירייה להטיל קנסות על בעלי עסקים שלא יישמעו להוראות חוק העזר. נוסח ההחלטה, שנערך היטב תוך התייעצות הדוקה עם היועץ המשפטי של העירייה, הועבר כבר לגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה לצורך הכנסתו לתוקף.
 
ראש העיר בישר עוד, כי העירייה כבר פרסמה מכרז לצורך הפעלת פקחים שיעמדו על סגירת החנויות בהתאם לחוק, ובמקרה הצורך אף יאכפו אותו באמצעות הטלת קנסות. המכרז, שנסגר בימים אלו, הינו נדבך נוסף בפעילות של ראש העיר לטובת החוק. בסיכום העניין העריך עידן כי במידה והכל ילך כשורה הרי שבתוך שלושה חודשים כבר יתבשרו התושבים על יישומם של החוקים בשטח.
 
לאחר מכן דנו הרבנים עם ראש העיר לגבי פרטים מסוימים בחוק ודרכי יישומו, כמו הבדלים בין הגדרות החנויות לגבי שעות הסגירה, הארכת שעות הפתיחה בערבי חגים וכיו"ב, ואפשרות להסמיך מתנדבים כפקחים בעלי סמכות להטלת קנסות מטעם העירייה, ועוד. הרב עידן הודיע כי יבדוק את כל הנקודות שהועלו יחד עם היועץ המשפטי של העירייה.
 
בסיום הפגישה, שהוגדרה כמוצלחת מאוד, ניכרה היטב על פני הרבנים שביעות-הרצון מהאוזן הקשבת שמצאו אצל ראש העיר, והבנתו ורגישותו לעניין חשוב זה כמו לעניינים נוספים שעלו בפגישה. את תחושת הנוכחים ביטא הגר"ד רוז'ין שליט"א רב שכונת דרך החיים והאזור באמרו כי "ברוך השם אנו שמחים לראות שיש לרבנים עם מי לדבר בעירייה".