יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ביקוש רב לשכירות משרדים במודיעין עילית

עלייה של 20% בדמי שכירות המשרדים בעיר, לעומת ירידה ניכרת בשכירות משרדים במרכז

משה שוורץ כ"ג באלול תשס"ט - 12/09/2009 20:27
במחצית הראשונה של 2009 עלו דמי השכירות במשרדים בעיר מודיעין עילית ב-20% לעומת המחצית השנייה של 2008, זאת בצד ירידה ניכרת של 17% בדמי השכירות במשרדים במרכז העסקי של ישראל בתל אביב ורמת גן. עלייה גבוהה עוד יותר של למעלה מ-40% נרשמה במחצית השנה האחרונה בדמי השכירות לחנויות ובתי העסק במודיעין עילית. ראש העיר מודיעין עילית, הרב יעקב גוטרמן, אמר בתגובה, כי "הנתונים מוכיחים על ביקוש גבוה מצד מעסיקים לפתוח חברות וסניפים במודיעין עילית, אולם המחירים הגבוהים אינם מאפשרים להביא חברות רבות נוספות לעיר, משום שלא משתלם להם להשקיע במעבר למודיעין עילית כשהם יכולים למצוא דמי שכירות זולים יותר בתל אביב ורמת גן". 
 
סקר מגדלי המשרדים שביצעה חברת נת"מ, העוסקת בשיווק, ניהול וייעוץ בתחום הנדל"ן המניב, ואשר תוצאותיו פורסמו בעיתון הכלכלי דה-מרקר, העלה כי במחצית הראשונה של 2009 ירדו דמי השכירות במגדלים בתל אביב ורמת גן בכ-17% בממוצע, לעומת המחצית השנייה של 2009. בכך נמשכת מגמת הירידה בביקושים ובדמי השכירות שאפיינה את סוף 2008.
 
עוד עולה מהסקר, כי המחירים בציר יגאל אלון בתל אביב ובמתחם הבורסה ברמת גן, שרשמו ירידות במחירי השכירות גם במשבר הקודם, בתחילת שנות ה-2,000, צנחו ב-20%. באזור בית המשפט בתל אביב ירדו המחירים ב-19%.
 
הירידה החדה בתל אביב ורמת גן, הנחשבות המרכז העסקי של ישראל, מוסברת בכך שבשנים האחרונות רמת המחירים שם עלתה במהירות גבוהה ועל כן התיקון כלפי מטה הוא מהיר. במקביל, יותר ויותר עסקים מעדיפים לצאת אל הפריפריה, שם דמי השכירות נמוכים יותר. יצוין כי בפריפריה בולטת העיר רעננה עם ירידה של 4.5% בדמי השכירות במשרדים. על-פי התחזית בנת"מ, מגמת המעבר לפריפריה תימשך כל עוד מחירי השכירות בתל אביב וברמת גן יישארו ברמתם הנוכחית.
 
לעומת הירידה החדה בדמי שכירות המשרדים בתל אביב וברמת גן, מבדיקה מקצועית שנערכה עם יזמי בניה בעיר מודיעין עילית המשכירים שטחים במרכזים המסחריים בעיר, עולה כי במחצית הראשונה של 2009 נרשמה עלייה חדה של 20% בדמי שכירות המשרדים. עליה גבוהה עוד יותר נרשמה בדמי שכירות לחנויות ובתי עסק.
 
מפילוח הנתונים עולה, כי במחצית הראשונה של 2009 דמי השכירות למשרדים בממוצע הינם 60 ₪ למ"ר, לעומת 50 שקל למ"ר במחצית השנייה ב-2008. דמי השכירות לחנויות ובתי עסק במחצית השנייה של 2009 נעים בין 70-100 שקל למ"ר, בממוצע, לעומת 50-70 שקל למ"ר במחצית השנייה של 2008 – עלייה של למעלה מ-40%.
 
לשם השוואה, דמי שכירות משרדים למ"ר במרכז תל אביב, ירדו מ-75 שקל במחצית השנייה של 2008 ל-58 שקל במחצית הראשונה של 2009, ומחירי השכירות בציר יגאל אלון בתל אביב ירדו מ-73 שקל למ"ר במחצית השנייה של 2008 ל-58 שקל במחצית הראשונה של 2009.