יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

שר הרווחה ביקר במודיעין עילית

"מתבצעת כאן המהפכה החברתית-כלכלית הגדולה ביותר בישראל", אמר לראש העיר הרב גוטרמן

משה שוורץ ט"ו באב תשס"ט - 05/08/2009 11:56
בביקור מיוחד שערך שר הרווחה יצחק הרצוג, במודיעין עילית, כאורחו של ראש העיר הרב יעקב גוטרמן, בישר השר על הוספת תקנים לכוח האדם במחלקת הרווחה לאחר שעמד היטב על צרכיה, וכן הורה לבכירי משרדו שהתלוו לסיור לסייע במגוון יוזמות שהעלה רה"ע לרווחת התושבים.
 
הביקור המיוחד נפתח בישיבת עבודה בלשכת רה"ע, בהשתתפות מנהלת תחום ארגון ומנהל וכוח אדם ברשויות המקומיות אהובה קרקובר, מנהל המחוז יורם אזולאי, סגנית מנהל המחוז ספי גולן, תקציבן המחוז, מנחם מזוז, ועוזרו האישי של השר, יונתן מטלון.
 
הגב' מ. מילר, מנהלת מחלקת הרווחה, הציגה את הפעילות הברוכה במסגרת המחלקה וההתפתחות בשנים האחרונות במגוון תחומים, ובהם פרויקטים ייחודים הפועלים בעיר, כגון מרכז "בת נדיב" המשמש כמעטפת של בית חם לנערות ומהווה תקדים ארצי.
 
השר התעניין בפרטי טיפול המחלקה בנושאים רבים, הביע קורת רוח מהחידושים ששמע בפרויקטים מטעם הרווחה, עליהם לא שמע בערים אחרות, ואמר כי ידאג באופן אישי להבאת משאבים ותקציבים לפרויקטים אלו. בדבריו שיבח את רה"ע הרב גוטרמן, שהוא "ידיד אישי וקרוב שנים רבות. אני זוכר עוד את עבודתו כיועץ בוועדת הכספים כך שלא צריך להסביר לו את עבודת משרדי הממשלה", אמר, והוסיף כי "הוא אחד מראשי הערים הטובים והמוכשרים ביותר בארץ. אני אומר זאת לא בגלל שהוא יושב פה, אני יודע להבדיל בין ראשי רשויות. על כל ראשי הרשויות לבוא לכאן ללמוד ממנו את התפקיד".
 
הרב גוטרמן העלה מספר נושאים הזקוקים לטיפול וסיוע השר לרווחת התושבים, וציין כי העיר מודיעין עילית שונה ומיוחדת מהערים האחרות, דבר הניכר בין היתר בגידול השנתי הן הפנימי, והן מקרב זוגות צעירים רבים המגיעים להתאכלס בעיר, כאשר רק בחודש הקרוב צפויות להתאכלס בעיר למעלה מ-450 משפחות חדשות.
 



שר הרווחה שהתעניין בהתקדמות 'פרויקט שמיד' הפועל בעיר והאמור ליתן מענה לצרכי האוכלוסייה בסיכון בקהילה, שמע על קשיים אובייקטיבים בשת"פ של מספר גורמים ובהם קופות החולים, כאשר אי שת"פ מקשה על איתור ופילוח האוכלוסייה בסיכון על מנת לטפל בהם. בהתאם לכך הנחה את עוזרו האישי לציין בסיכום הביקור את הצורך בהתערבותו האישית של השר להביא בהקדם לפתרון הבעיה של שת"פ בין הגורמים הקשורים ל'פרויקט שמיד'. "שמעתי רעיונות ודברים שאני צריך לעבוד אליהם שלא שמעתי עליהם באף מקום. זה נותן לי אתגר להקצות משאבים לאותם פרויקטים ולקדמם ברמה ארצית".
 
בשלב זה, מנכ"ל העירייה הרב יאיר קירשבוים, העביר לשר מתנת הוקרה בשם רה"ע, שופר מהודר בנרתיק ייחודי עליו נרקמו עיטורים מיוחדים לרגל הביקור וסיועו של השר לעיר. בדברים שנשא הרב קירשבוים, הדגיש את הקשר הסימבולי בין משפחת הרצוג לשופר. "אביו של השר, נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג, בנו של הרב הראשי לשעבר הרב יצחק אייזיק הרצוג זצ"ל, עלו לארץ מאירלנד בשנת תרצ"ה. אביו של השר, שהיה אז נער בן 17, החל את לימודיו בישיבת חברון שהייתה אז בשכונת גאולה בירושלים, והשבוע, בי"ז אב, ימלאו 80 שנה למאורעות תרפ"ט בהם נפגעו תלמידי ישיבת חברון, כאשר השנה חל התאריך באותו היום שאירעו המאורעות, ביום שישי. 
 
חלק מהגורמים שגרמו לפרעות הייתה אותה תקיעת שופר שתקעו בר"ה באותה שנה בכותל המערבי, בניגוד מוחלט לחוקים שנקבעו אז ע"י השלטון העותומאני והמנדט הבריטי, שאסרו על תקיעת שופר בכותל המערבי. עתה, אנו נמצאים בפתחו של חודש הרחמים והסליחות, שבו נוהגים בקהילות ישראל לעורר את העם בתשובה ע"י תקיעת השופר".
 
השר לא הסתיר את התרגשותו מהדברים ואמר "הצלחתם להפתיע אותי, מה שאף ר"ע לא הצליח להפתיע אותי". בנוסף ציין כי גם סבתו הייתה בין פצועי הפרעות בתרפ"ט. לאחר מכן ביקש ממנכ"ל העירייה לבדוק את השופר ולתקוע בו תשר"ת לקראת ימי הדין המשמשים ובאים.
 
משם יצא השר הרצוג יחד עם רה"ע לסיור באשכול פיס, שם התוודע בין היתר לפעילות הברוכה המתבצעת במסגרת המתנ"ס החרדי הראשון שאושר רק לאחרונה להפעלה בעיר ע"י החברה הממשלתית למתנ"סים. לאחר מכן המשיכה הפמליה למרכז "בת נדיב", ובו ציין את התפעלותו מהעשייה השקטה והברוכה.
 



החלק השני של הביקור התמקד במרכז תעסוקת הנשים בעיר, פרי חזונו של הרב גוטרמן, בו מועסקות למעלה מאלף נשים תושבות העיר. תחילה ביקר השר בחברת ויזה כאל, שפתחה מוקד מיוחד בעיר המשמש כמוקד המענה ללקוחות החברה היחיד מלבד הסניף הראשי בגבעתיים. בהנהלת החברה ציינו את עבודתן הנפלאה של נשות האברכים ואת ההצלחה הרבה של המוקד.
 
הביקור נמשך במרכז הפיתוח של מטריקס גלובל, לרגל השקת המתחם החדש של טאקט בדיקות, חטיבת הבדיקות של מטריקס בעיר, וחנוכת קומה נוספת, הרביעית במספר, במרכז הפיתוח של מטריקס, המעסיקה כ-450 עובדות תושבות העיר.
 
באירוע השתתפו בנוסף מנכ"לית ביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, ומנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן. השר הרצוג שסייר בין הקומות והביע התפעלות מן ההתפתחות העצומה של המקום תוך 4.5 שנים בלבד, אמר כי "מיזמים דומים למיזם של מטריקס גלובל הם מה שצריך פה כדי לשנות את תמהיל משפחות המצוקה ולהוציאן ממעגל העוני. אין ספק שמדובר במהפכה חברתית מדרגה ראשונה". הרצוג הוסיף כי הוא שמח לבקר בארגון כמו מטריקס גלובל שמייצר מקומות עבודה, פועל כגוף עסקי לכל דבר ולא בחסד. השר זקף את הדברים לזכותו של רה"ע מודיעין עילית, הרב גוטרמן, אשר לדבריו, לקח על עצמו חזון נועז ולא פשוט, והעניק למשפחות שלמות את היכולת לעמוד על הרגליים, וליהנות מאמונתם לצד האפשרות להתפרנס בכבוד".
 
בתגובה למילותיו החמות של השר, אמר הרב גוטרמן, כי "תושבי העיר נהנים מן הצמיחה הכלכלית שבעיר. אני תקווה, כי בזכות היכרותו הטובה של השר עם הציבור החרדי ולאור תפקידו הציבורי ותפקידיו הבאים עלינו לטובה, הפרויקטים הקשורים לציבור החרדי בכלל ובמודיעין עילית בפרט יסייעו רבות".
 
מנכ"לית ביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה כי "זהו יום מדהים הפותח פתח לקידומו של ציבור עובדות איכותי". דומיניסיני אמרה כי מדובר בתרומה חברתית אדירה, והביעה שאיפה לראות את מטריקס מעתיקה את מודל התעסוקה ממודיעין עילית לערים חרדיות נוספות, כדי שתהיה אפשרות אמיתית לנצל את ההון האנושי הקיים בקרב הנשים החרדיות".
 
כן ציינה בדבריה כי היא זוכרת היטב את חזונו של רה"ע מתקופתה כמנכ"לית שירות התעסוקה, כאשר קידמו במשותף כמה פרויקטים, "מסקרן אותי לדעת מה עוד יש לו לחדש לטובת החברה והכלכלה בישראל", אמרה.
 
מנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן, אמר כי "המבחן האמיתי להצלחת המיזם הוא מבחן החנייה. כשהתחלנו היו לנו כאן 3 קומות והרבה חנייה פנויה. היום נוספו 2 קומות ולמצוא חנייה זה כבר לא כל כך פשוט". עוד ציין גוטמן כי "פוטנציאל ההעסקה ממשיך להיות גבוה ". גוטמן פנה אל רה"ע ואמר: "התחלתי גוטמן והגיע גוטרמן, שפירושו טוב יותר, ולכן אני מקווה שילך וייעשה רק טוב יותר, בעזרת השם". 
 
האירוע הסתיים בטקס רשמי של גזירת הסרט, בו נכחו כל הדוברים, בסיומו הדגיש גוטמן, כי "אני מקווה לחנוך במהלך השנתיים הבאות את הקומה העשירית כאן במרכז העסקים". השר הרצוג נעל את הטקס בדברים נרגשים, ואמר כי "זה היום עשה ד' נגילה ונשמחה".