יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

כעת זה סופי: דניאל וקנין הולך הביתה

אחרי המפלה הצורבת בבחירות וטיוטת עסקת הטיעון עם הפרקליטות - ראש עיריית בית-שמש לשעבר מתפטר ממועצת העיר, שבישיבותיה מיעט להשתתף בחודשים האחרונים. אבוטבול: "טביעת אצבעותיו נתונים על כל ספסל ועל כל גינה בעיר"

אבי משה כ"ז בניסן תשס"ט - 21/04/2009 18:50
ראש עיריית בית-שמש לשעבר, דניאל וקנין מהליכוד, הגיש בתחילת השבוע את התפטרותו ממועצת העיריה. כך נודע ל"אתרוג".

וקנין, שהובס בבחירות האחרונות על-ידי הרב משה אבוטבול, נותר עד עתה חבר מועצת העיר, אולם בשל עיסקת טיעון אליה הגיע עם פרקליטות המדינה, הודיע על התפטרותו.
 
דניאל ועקנין שנכנס לעיריית בית שמש לפני 25 שנה, שימש במשך כחמש שנים כסגן ראש העיר, ובקדנציה השלישית שלו נבחר לראשות העיר. מאז שימש במשך שלש קדנציות בראשות עיריית בית שמש, עד לבחירות האחרונות שנערכו לפני כחצי שנה, בהן ניהל מערכת הסתה מכוערת נגד הציבור החרדי, שהתגייס לתמיכה מקיר לקיר במועמדותו של הרב משה אבוטבול, שאף ניצח בבחירות ברוב מרשים, כשהוא מותיר מאחור את מועמד הציבור הדתי-לאומי שלום לרנר ואת מועמד הליכוד דניאל וקנין.
 
 
וקנין לא מיהר להתפטר ממועצת העיר. הוא נותר באופוזיציה, יחד עם חבר סיעתו נתן שטרית, אולם מיעט להשתתף בישיבות מועצת העיר שנערכו מאז הבחירות. באחת הישיבות בה השתתף, אמר לנוכחים כי בכוונתו להישאר במועצת העיר עוד חמש שנים, אולם תקופה זו התקצרה.
 
מזה כשנתיים שמתנהל משפטו של וקנין בבית המשפט בירושלים, בחשד שהשיג תואר אוניברסיטאי במרמה. במשך כל המשפט הכחיש וקנין את האשמות נגדו, אולם לאחר שהובס בבחירות, הגיע, בעצת פרקליטו עו"ד יעקב וינרוט, לטיוטת עסקת טיעון עם הפרקליטות, במסגרתה הודה באישומים נגדו. בין היתר, התחייב וקנין להתפטר מיידית ממועצת העיר, בה נותר חבר מן המניין, וכן התחייב שלא להתמודד לתפקיד ציבורי במשך שבע שנים, וזאת כתחליף לאות קלון שהיה מוטל עליו אם היה יוצא חייב במשפטו.
 
ביום ראשון השבוע שיגר וקנין מכתב לראש העיר הרב משה אבוטבול, בו הוא מודיע על פרישתו מחברותו במועצת העיר, תוך שהוא מציין כי הוא מסיים בכך פרק נרחב וחשוב בחייו, פרק של 25 שנות עשייה ציבורית. היום (יום ג'), נכנסה ההתפטרות לתוקף, ובכך מסיים דניאל וקנין את הקריירה הפוליטית הארוכה שלו בבית-שמש.
 
במקומו של וקנין צפויה להיכנס למועצת העיר עו"ד אירית מרציאנו, שהיתה חברת מועצה בקדנציה הקודמת מטעם סיעת "דור אחר", אולם ערקה ערב הבחירות לסיעת הליכוד. גורמים בעירייה מעריכים, כי אבוטבול יפתח בקרוב במגעים עם מרציאנו לשם צירופה לקואליציה. אותם גורמים מעריכים עוד, כי קיימים סיכויים קלושים שחבר סיעתה, נתן שטרית, יצטרף אף הוא לקואליציה.
 
 

אבוטבול: נזכור לוקנין את מסירותו הרבה למען העיר

 
 
ראש העיר הרב משה אבוטבול אמר עם קבלת הודעת פרישתו של דניאל וקנין ממועצת העיר, כי "תושבי בית שמש חדשים כמו ישנים חבים רבות למר דניאל וקנין על כל עשייתו הברוכה למען בית-שמש המתפתחת. בית-שמש של היום היא איננה בית-שמש אותה קיבל וקנין עם כניסתו לפני 15 שנה לכס ראש העיר, השלשת גבולותיה של העיר היא ללא ספק מפירות עשייתו, ולכך תושבי העירייה יזכרו זאת לתמיד".
 
הרב אבוטבול הוסיף, כי בית-שמש כולה תזכור למר דניאל וקנין את מסירותו הרבה למען בנייתה של בית-שמש והשכונות החדשות ברמת בית-שמש. "וקנין תרם את שנותיו הטובות לבית-שמש, וטביעת אצבעותיו נתונים על כל ספסל ועל כל גינה בעיר". אמר
 
ראש העיר הוסיף כי עיריית בית-שמש תארגן בתקופה הקרובה מסיבת פרידה רשמית לכבודו של ראש העיר לשעבר מר דניאל וקנין, בה יעלו על נס את כל פעליו למען בית-שמש, ואת התנופה הרבה שהביא לעיר. כמו כן הביע ראש העיר את תקוותו, כי גם בתפקידיו הציבוריים הבאים ימשיך וקנין לעמוד לימין בית-שמש המתפתחת, ויוסיף לתרום לעיר ולתושביה.
  1. 1. ברוך שפטרנו
    יענקל 21/04/2009 21:09
    ברוך שפטרנו מהאיש שרדף את הציבור החרדי.