יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

אין מבני ציבור? תשתמשו בדירות מגורים

ראש עיריית מודיעין עילית קיבל תקציב מיוחד ממשרד החינוך לרכישת דירות לגני ילדים

משה שוורץ י"א באב תשס"ט - 01/08/2009 21:12
בימים אלה נכנסה לתוקף תוכניתו של ראש העיר מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, אשר הופקדה לפני כשנה בועדת תכנון ובניה, לפיה ניתן להשתמש בכל הדירות הפרטיות בקומות הקרקע במודיעין עילית לצורך מבני ציבור לגיל הרך. תוכנית זו המאפשרת הקמת מבני ציבור בבנייני מגורים, מהווה תקדים ארצי.

בעקבות מחסור רב שנוצר עם השנים בשטחי ציבור במודיעין עילית, כאשר גם מבני הציבור הקיימים, חלקם אינם נמצאים בקרבה מספקת לבתי המגורים ועל הילדים לצעוד רגלית עד למקום שהייתם, יזם הרב גוטרמן פיתרון יצירתי בעל זמינות ומהירות בהפעלת מבני ציבור באמצעות הוצאת תב"ע מאושרת לכל העיר מודיעין עילית, המאפשרת להשתמש בכל דירות המגורים בקומות הקרקע למבני ציבור לגיל הרך.

בהתאם לכך, על-פי חוק ניתן כבר עתה לפתוח בדירות הקרקע באופן מיידי גני ילדים תקניים, מעונות יום, משפחתונים, צהרונים ומשחקיות, וכל מה שקשור לגיל הרך, כשהדבר מאושר בתב"ע כללית לכל העיר. יצוין כי צעד זה מהווה, בין היתר, חיסכון רב לקופת המדינה בהקמת גני ילדים, כאשר ניתן לרכוש דירה מהיזם במחיר מוזל בהרבה.

עם אישור התוכנית השיג הרב גוטרמן תקציב מיוחד ממשרד החינוך לרכישת כמה דירות מגורים על-ידי העירייה לצורך הפעלת גני ילדים כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה. עד עתה כבר נרכשו ארבע דירות קרקע שיועדו לגני ילדים: שני גנים ברחוב נתיבות המשפט בגבעה הדרומית, ושני גנים נוספים ברחוב שאגת אריה בשכונת נופי עילית. גנים אלו ייפתחו בע"ה עם תחילת שנת הלימודים תש"ע.
  1. 1. כאילו שהדירות לא מספיק יקרות
    מוישה 19/08/2009 15:35
    האישור להקים מבני ציבור בקומות ראשונות של הבניינים, טוב למנהלי הגנים, אך יכול להיות רע מאוד לרוכשי הדירות.
    שוק הדירות נמצא בימנו במצב של חוסר פורפורציה מוחלטת בביקוש הקים לדירות מול ההציע הקיים.
    כעת יכנס לשוק שחקן נוסף בדמות מוסדות הציבור.
    כידוע עבור דירה להשכרה למוסד מקובל לגבות מחיר כפול או משולש. הדבר הופך את הרכישה לאטרקטיבית במיוחד, עבור המוסדות, היכולים להציע מחיר גבוה יותר עבור הדירה ולהעלות את מחירי השוק, הרבה מעבר לניפוחם כיום.