יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

אשדוד: לכל בי"ס יש צומת

מנהלי הת"תים ובתי הספר התכנסו לאסיפה בה הוחלט: המוסדות יאבטחו ילדים החוצים כבישים

יצחק בוסקילה כ"ג בתמוז תשס"ט - 15/07/2009 13:07
מנהלי הת"תים ובתי הספר של הציבור החרדי באשדוד התכנסו השבוע לאסיפה באולם מועצת העירייה, כדי לחזק את נושא הזהירות בדרכים בשכונות החרדיות.
 
מאחורי היוזמה עומד סגן ראש העיר והממונה על החינוך החרדי בעיר, הרב מרדכי ליברמן, שהחליט לקדם יוזמה שמטרתה חיזוק הזהירות בדרכים ברבעים החרדים, בשעות בהן צועדים הילדים לבתי הספר ולבתיהם. התכנית שגובשה בהמלצת אנשי מקצוע מתבססת על אחריותם של מוסדות החינוך, שייקחו תחת חסותם את הצמתים שאותם חוצים הילדים בדרכם לת"ת ולביה"ס.
 
התכנית קובעת כי הצמתים ברובע יחולקו בין בתי הספר, כאשר כל בי"ס יהיה אחראי לאחד הצמתים. על ביה"ס תוטל המשימה להסדיר ליווי לילדים החוצים את הצומת, כאשר ביה"ס יבחר בין האפשרויות הבאות: א. הסדרת תורנות מקרב הורי ביה"ס; ב. העמדת מעבירים מבוגרים שישכרו בידי ביה"ס; ג. הכשרת 'משמרות זה"ב' מקרב ילדי ביה"ס.
 
במפגש שנערך בעירייה התמקד סגן ראש העיר והממונה על החינוך החרדי, הרב מרדכי ליברמן, בחובה המוטלת על הבונה בית לקיים מצוות 'ועשית מעקה לגגך' וזאת כדי למנוע 'כי יפול הנופל ממנו' חלילה. "בימינו, אין לנו מקום שבו אנו מצווים על 'לא תשים דמים' כמו בכבישים הסואנים, הגובים בכל שנה לצערנו מחיר יקר. חיים צעירים נגדעים ברגע בעוד שאין ספק כי לו היו מפנים יותר תשומת לב למתרחש בכבישים – היו חלק מהאסונות נמנעים".
 
הוא חלק שבחים לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שעם היכנסו לתפקידו הצהיר על העמדת המלחמה בתאונות הדרכים כיעד מרכזי, כשלשם כך הופנו משאבים מיוחדים לפרסום והחדרת ערכי הזה"ב בכל האוכלוסיות בעיר. כן הודה לחבריו, הרב אפריים וובר, הרב יעקב טסלר וכן ליו"ר סיעת ש"ס ומ"מ ראש העיר הרב עמרם כנפו, הפועלים בעצה אחת לחיזוק מעמדם של מוסדות החינוך החרדי בעיר.
 
דני רביד, נציג הרשות הלאומית לזהירות בדרכים בדרום, הציג מצגת מרתקת שחשפה נתונים כואבים לגבי שיעור היפגעותם של הולכי רגל, עם דגש על תלמידי ביה"ס, בשנים האחרונות בכלל ובאשדוד בפרט.
 
עיקרי התכנית שגובשה באגף לחינוך חרדי הובהרו בידי חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת תחבורה, הרב יעקב טסלר. מהנתונים עולה כי ברובע צועדים בכל יום כ-12,000 ילדים, כאשר בדיקה שנערכה העלתה כי כל ילד חוצה בממוצע 3 כבישים, מהם לפחות כביש אחד המוגדר כמסוכן. "ילד יודע שמעבר חציה הוא מקום בטוח למעבר, אך הדבר אינו נכון", אמר, "המשימה המוטלת עלינו היא להפוך את מעברי החציה לבטוחים למעבר". במקביל הבטיח לתקן ליקויים במעברי חציה ותמרורים.
 
המפגש נחתם בדבריו של הרה"ג ר' אלעזר שטרן שליט"א, חבר בית הדין לדיני ממונות של בד"ץ 'רבני הקריות' שכיבד את האירוע בנוכחותו, ואשר התמקד בחשיבות מצוות 'וחי בהם' ש"אינה מצווה גשמית אלא רוחנית".
 
בימים הקרובים ירכז צוות האגף את המגעים מול מנהלי המוסדות, כאשר המטרה היא להפעיל את התכנית כבר לקראת פתיחת שנה"ל הקרובה. "ואם פירות המפגש והיגיעה הרבה יצליחו למנוע אסון אחד, פגיעה אחת או פציעה אחת, והיה זה שכרינו", חתם סגרה"ע הרב ליברמן בתקווה.