יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בשבוע הבא יחנך בחיפה קטע של המטרונית

עד לשבוע הבא תסתיים הפעלתם של שבעה צמתים לאורך מקטע מטרונית רוטשילד-המגינים-בן גוריון

שלמה דביר י"ד בתמוז תשס"ט - 06/07/2009 14:40
עיריית חיפה ומשרד התחבורה, מקימות באמצעות חב' יפה נוף את מסלול המטרונית במטרופולין חיפה. המטרונית, מערך תחבורה ציבורית חדש למטרופולין חיפה, תחל לפעול בשנת 2011. בשבוע הבא יחנך מקטע העיר התחתית של המטרונית, במעמד שר התחבורה וראש העיר חיפה. המקטע שיחנך כולל את הרחובות רוטשילד, המגינים, בן-גוריון, העצמאות ודרך הגיבורים.
 
עד ליום שלישי הבא תסיים חב' יפה נוף את הפעלתם של שבעה צמתים לאורך מקטע המטרונית החדש רוטשילד-המגינים-בן גוריון. הצמתים לאורך הציר הם:
 
צומת רוטשילד/ת"א, שבו ממוקם רמזור חדש להולכי רגל ממדרכה למדרכה. צומת לין - רמזור חדש/קיים, היה רמזור עד לפני שנתיים, שפורק לצורך עבודות וכעת מחזירים רמזור שמותאם למסלול המטרונית. צומת המגינים/יצחק שדה, שבו ממוקם רמזור להולכי רגל - ממדרכה למדרכה (חציית מסלול המטרונית אשר במרכז הכביש תיעשה גם כן על ידי רמזור). צומת המגינים/הגנים שבו ממוקם רמזור לכלי רכב ומעברי חציה. בצומת בן גוריון/המגינים ממוקם רמזור המשמש הולכי רגל בלבד לחציית מסלול המטרונית. צומת בן גוריון/אוריין (צומת בית החייל) - רמזור לכלי רכב (אין בצומת מעבר חציה). בצומת בן גוריון/יפו ממוקם רמזור המיועד להולכי רגל לחציית מסלול המטרונית (מרציף לרציף). החצייה של הכביש המיועד לרכבים הפרטיים היא ללא רמזור. כל הרמזורים יופעלו עד ל-7.7.09.
 
המטרונית מקבלת עדיפות ברמזורים, נעזרת במערכות מידע בזמן אמת ובאמצעים נוספים שבזכותם נהנים הנוסעים מהגעה מהירה אל היעד, ללא פקקים, ללא בעיות חניה ובמחיר שווה לכל נפש. השימוש במטרונית יפחית את מספר המכוניות על הכביש, יפחית את זיהום האוויר, מספר התאונות ושיבושי התנועה.