יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

עולים מתימן נקלטו בעיר בית-שמש

בשכונת חפציבה בעיר נערך טקס קבלת פנים חגיגי למשפחה שעלתה מתימן ונקלטה בשכונה

אבי משה ט"ו בתמוז תשס"ט - 07/07/2009 07:27
לקול נעימות תזמורת תימנית מקורית רקדו מאות תושבים משכונת חפציבה בבית-שמש, לכבודם של ר' סעיד בן-ישראל ומשפחתו, משפחה תורנית שורשית שעלו לאחרונה בדרך-לא-דרך מתימן, ולבקשתם קבעו את ביתם בבית-שמש התורנית.
 
מתברר, כי עוד בתימן שמעו בני משפחת בן-ישראל על העיר בית-שמש ועל הקהילות התורניות לבני העדה התימנית. מיד עם רדתו מהמטוס בנתב"ג הודיע ר' סעיד לכלי התקשורת שראיינו אותו, כי הוא רוצה לגור בבית-שמש. עתה, אחר מספר חודשים במרכז הקליטה בבאר-שבע, הגיעו בני משפחת בן-ישראל לבית-שמש וקבעו את ביתם בשכונת חפציבה. שכונה שבה כבר מאות משפחות תורניות ובהם גם קהילות של בני עדות המזרח.
 
לכבודם של בני המשפחה ערכו עסקני השכונה מסיבת קבלת פנים חגיגית ומרשימה במתחם בתי הכנסת של השכונה, מאות תושבים התקבצו ובאו בראשות רבנים ופרנסי העיר, וכן נציגי הסוכנות היהודית.
 
את המעמד פתח והנחה הרב דוד תורג'מן מנהל חינוכי באחד הת"תים החשובים בעיר וגבאי בית-כנסת בשכונה, בדברים בהם שיבח את האחדות של בני השכונה, כאשר כתף מול כתף כולם מושיטים יד ומקבלים באהבה את המשפחה המיוחדת שהגיעה מתימן ויכולה להיות לנס בהקפדה על שמירת מצוות וצניעות יהודית.
 
רב השכונה הגאון רבי ברוך קליינמן שליט"א פתח בברכת "ברוכים הבאים" לר' סעיד בן-ישראל ובני משפחתו, באומרו שהשכונה כולה תהיה משפחה אחת גדולה עבורו, בהוסיפו כי שמירת המסורת במסירות נפש של יהדות תימן מחייבת את כלל הציבור וכל הקהילות.
 
ראש העיר הרב משה אבוטבול אמר כי היהדות החרדית חבה חוב קדום ליהדות תימן, שכן בשנים הראשונות לקום המדינה בני עדה מפוארה זו היו למרמס, כאשר הסיפורים ידועים ועדיין מדממים. לכך כיום כשהיהדות החרדית בפריחתה היא יכולה ביתר שאת להושיט יד לבני העדה התימנית ולקבל אותם גם בגשמיות וגם ברוחניות.
 
ראש העיר הוסיף כי בית-שמש כולה מוכנה לפתוח שערים לבני העדה התימנית, בהטעימו שהם "עולים חדשים עם דת ישנה", עדה ששמרה במסירות נפש על תורתה ושמירת המצוות, ולכך הם יכולים למצוא את מקומם בעיר, והעירייה מצידה אף תסייע בידם לקליטה טובה.
 
בדבריו שיבח ראש העיר את אחדות הלבבות של שכונת חפציבה, כשרואים אנו כי בשמחה זו של בני העדה התימנית רוקדים יחד בני העדה הספרדית עם אברכי חסידי גור, אברכי הקהילה הליטאית עם אברכי הקהילה החסידית, בני קהילת הפרושים עם בני קהילת המתמידים. כולם כאיש אחד בלב אחד, זה מחמם את הלבבות ומלמד אותנו על כוחה של האחדות בשכונה מפוארת זו.
 
דברי ברכה נוספים נשאו רבנים מבני העדה התימנית ובהם הגאון רבי ישראל שעירי שליט"א ראש כולל "אור מרדכי" שמזה כשלושים שנה מרביץ תורה בבית-שמש הוותיקה. את המעמד כיבדו גם סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג, גבאי בתי הכנסת וראשי הקהילות.
 
בסיום המעמד שהיה משולב בקטעי שירה ופייטנות תימנית, נועד ראש העיר הרב משה אבוטבול עם נציגי הנהלת הסוכנות היהודית שהשתתפו במעמד, והודיע להם כי עיריית בית-שמש פותחת את שעריה בפני בני העדה התימנית, וכי העירייה תשמח לסייע לקליטת שרידי העדה התימנית המפוארת שנותרו בתימן ומבקשים לעלות לארץ ישראל.
 
יצויין כי בין המשתתפים היו גם אברכים מהקהילות התימניות בשכונות האחרות של בית-שמש, ואף השתתף עולה טרי מתימן שעלה רק בשבוע האחרון לארץ ישראל, אף הוא יהודי של תורה המבקש לקבוע את ביתו בבית-שמש.
 
  1. 1. אוח. אוח. איזה אותנטיות. [לל"ת]
    צנעני 08/07/2009 13:56