יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ספר התורה הוכנס ל... בית הספר החילוני

לביה"ס החילוני "אורט" בגן יבנה, הוכנס ס"ת, נחנך בית-מדרש, והתלמידים חגגו בר מצוה

יצחק בוסקילה כ"ו בסיון תשס"ט - 18/06/2009 13:30
לא בכל יום זוכים תלמידי בית-ספר לחגיגה משולשת: גם שמחת בר מצווה, גם הכנסת ספר תורה וגם חנוכת בית-כנסת. אולם כאשר שלושת אירועים אלו מתרחשים בבית ספר חילוני – השמחה גדולה פי כמה.
 
השבוע קיימו תלמידי שכבה ז' בביה"ס התיכון "אורט ע"ש יצחק רבין" בגן יבנה טקס הכנסת ספר תורה לבית הכנסת, ההולך ונשלם בבית הספר, בד בבד עם מסיבת בר ובת מצווה לנערי השכבה.
 
בית הספר התיכון אורט "רבין" בגן יבנה הולך ומשלים בימים אלה תהליך בן מספר שנים, לחיזוק הקשר עם מסורת ישראל ותרבותה, במסגרת התכנית "מורשת ושורשי ישראל". בתוכנית עוסקים התלמידים במדרש חז"ל במסגרת שיעורי מורשת, בלמידה בחברותה, בערבי "קפה מדרש", בציון ראש חודש בטקס וברכה ועוד.
 
הרעיון לפתוח בית כנסת ובית מדרש שישמש את התלמידים, הן לצורכי לימוד בחברותה והן לצורכי תפילה, התקבל בברכה על ידי הצוות החינוכי, שעד מהרה הצליחו להכשיר חדר מכובד לטובת העניין. מרכזת תכנית "מורשת" בבית הספר, סיגל סמילה, בתיווכו של סגן ראש המועצה ירון נסים, הצליחה לגייס ספר תורה שנתרם ע"י בעליו, התושב רצון חן, וע"י יו"ר ביהכנ"ס "נאות אשכול", מיכאל גוזלן.
 
האירוע נפתח בתהלוכת ספר התורה, בשירה ובריקודים, מבית הכנסת הראשון שהוקם בגן יבנה, עד לבית הספר, שם נערך טקס קצר בחדר שהוקצה לבית מדרש, בו נישאו דברים מפי ראש המועצה, דרור אהרון, שדיבר בהתרגשות רבה על חשיבותה של התורה והמורשת "כדבק ששמר על עם ישראל ואיחד אותו משך הדורות".
 
מנהל ביה"ס, חיים איזנר, אמר כי זו חוליה נוספת בגשר, המחבר את התלמידים לארון הספרים היהודי, גשר מחבר בין עולם הערכים החילוני ועולם הערכים היהודי: "התכנית מדגישה את ערכיותה ומוסריותה של מורשת ישראל, והיא נועדה להעניק לתלמידינו עולם חוויתי של ידע וערכים".
 
מנהלת חטיבת הביניים שרה מצרפי, אומרת כי היא רואה בהקמת בית המדרש ובקשר הנרקם בינו לבין תלמידי שכבה ז' ותלמידי בית הספר, מעשה של חינוך ערכי-הומאני, שנועד להאיר את עיניהם ולפתוח את לבם של התלמידים לערכים ולמידות העומדות בראש עולם הערכים האוניברסאלי ושל מורשת ישראל דרך ארץ כדי ללמוד תורה. "מידות האדם חייבות להיות ראויות ללמידה בכלל ובוודאי ללימוד תורה. בית הספר שוקד על שני מרכיבים חשובים אלה", אמרה.
 
עם סיום הכנסת ספר התורה וחנוכת בית הכנסת, נערך טקס בר ובת מצווה לנערי השכבה, בהגיעם לגיל 13.
  1. 2. מרגש
    צופה מהצד 19/06/2009 14:41
    שכלנו נתחזק ונחזור בתשובה שלמה! מרגש לראות אנשים לא חרדים מתקרבים!!
  2. 1. אשריכם ישראל
    חיים 18/06/2009 16:06
    .