יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

דרישה לפתוח את החוף הדתי באשקלון

בעקבות האירוע הטראגי בו טבע למוות תושב העיר ר' יצחק פרץ ז"ל לעיני ילדיו

יצחק בוסקילה כ"ד בסיון תשס"ט - 16/06/2009 13:10
בעקבות המקרה הטראגי שאירע באשקלון לפני שבועות ספורים, כאשר בחוף הים הנפרד של העיר טבע למוות תושב העיר ר' יצחק פרץ ז"ל בן ה-50, ובנו נפצע קשה, קורא סגן ראש עיריית אשקלון, ר' שמעון כהן, להקדים את פתיחת החוף הדתי בעיר ולהציב צוות מצילים במקום.
 
ר' יצחק פרץ ז"ל ירד עם בנו לשחות במימי הים. בשלב כלשהו, חש פרץ כי בנו עומד לטבוע ומיהר לקפוץ אל עומק המים כדי להצילו, אולם פעולה זו עלתה לו בחייו. האירוע כולו התרחש לנגד עיני ילדיו האחרים שעמדו מחוץ לחוף באותה עת.
 
החוף הדתי בעיר אשקלון, שלא כמו שאר החופים האחרים בעיר, נפתח לרחצה רק החל מאמצע חודש יוני, והמתרחצים שומרי המצוות המבקשים להגיע אליו בתקופה שקודם לכן, מוצאים את עצמם בחוף מוכרז אומנם, אך ללא שרותי הצלה ופיקוח.
 
קודם למקרה המצמרר האחרון, דרש מבעוד מועד סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס ר' שמעון כהן, ממנכ"ל עיריית אשקלון אברהם בן-דוד, להקדים את פתיחת החוף הדתי לתחילת חודש מאי, כבכל החופים האחרים בעיר, וזה השיבו כי "העניין בבדיקה".
 
לדברי כהן, "זכותו של הציבור הדתי באשקלון לרחוץ בחוף הים באופן בטוח וראוי. לא יתכן שהתחושה תהיה של אזרחים סוג ב'. אם היו נענים לדרישתי זו, ייתכן והיה נמנע האסון הכבד והמיותר הזה".
 
כהן אומר, כי תקוותו שהמדיניות בעניין תשתנה, "אבל חבל שזה בא על חשבון חיי אדם. היה אפשר לעשות זאת גם בלעדי המחיר הכבד ששילמנו. אני תקווה שאירוע טראגי זה יביא להבנה שהחוף הדתי צריך להיפתח הרבה יותר מוקדם, כפי שדרשתי".
 
סגן ראש העיר מציין, כי המקרה המצער הזה הוא סימפטום לצרכים הכלליים של הציבור הדתי באשקלון ובכלל, שמשום מה נתפסים תמיד כ'סחטנות' או 'מותרות'. "הצרכים האלה זקוקים להרבה יותר הבנה, הקשבה וסיוע מצד המערכות השלטוניות ברשות מקומית זו או אחרת ובמדינה כולה", מסכם כהן.