יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יש לי מושג

שלום אחמד, שלום עכשיו

פוגש ערבי ברחוב? מצוות עשה להקדימו בשלום!

נ.ליברמן, ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 06:01
טענה אנטישמית רבת שנים כלפי העם היהודי הינה, כי הוא עם מתנשא על שאר הגויים. הגורם לכך שרבים האמינו לטענה זו, והיא היוותה עבורם עוד סיבה לרדיפת היהודים היתה, כי בשל הציווי האלוקי לעם ישראל לשמר את ייחודו כעם סגולה ולהימנע מטמיעה והתבוללות בגויים, תמיד עמדו גדולי העם היהודי על המשמר, לבל יתערבו בגויים.

אך, התנהגות מתבדלת זו, סיבתה לא היתה כלל התנשאות, כפי שניתן לראות ממצווה מפורשת בחז"ל, הנמנית עם מצוות עשה דרבנן, התלויות בדבור פה: להקדים שלום לכל אדם, אפילו לאינו יהודי בשוק.

מקור מצווה זו מן הפסוק בתהילים: "בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ" (פרק ל"ד, פסוק ט"ו)
חז"ל האריכו בחשיבות דרכי שלום, ואף הביאו כדוגמא לכך את התנהגותו של רבן יוחנן בן זכאי, אשר היה מקדים בשלום כל אדם שנקרה בדרכו, בהעידם עליו: "שלא הקדימו אדם שלום מעולם ואפילו נוכרי בשוק" (משנה, מסכת אבות, פרק רביעי משנה ט"ו)