יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

גפני תוקף: "איפה אלי יונס חי?"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ר' משה גפני תוקף את מדיניות שכר הבכירים במשק ואומר כי "שכרו של מנכ"ל בנק מזרחי העומד על 1.5 מיליון ש"ח בחודש מחדד עד כמה עמוק הפער בחברה הישראלית"

אהרן שיין, י"ד באייר תש"ע - 28/04/2010 12:27
איפה אלי יונס חי? יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ר' משה גפני תוקף את מדיניות שכר הבכירים במשק ואומר כי מבט קצר ברשימת מקבלי השכר הגבוה במדינה ממחישה את העמקת הפערים בחברה הישראלית. את הדברים אמר גפני בדיון בוועדת הכספים אשר עסק בנושא דו"ח בנק ישראל על מעגל העוני בישראל והעובדה כי למרות שרבים מהעניים יצאו לעבוד, הם נותרו במעגל העוני.

גפני הבטיח כי הנושא יידון בהרחבה בשבוע הבא בנוכחות נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אך ניצל את הדיון לתקוף את נושא שכר הבכירים ואמר כי זאת הדוגמא להעמקת הפערים בחברה, "מנכ"ל בנק המזרחי מקבל מיליון וחצי שקל בחודש, איפה הוא חי? עיני אינה צרה באנשים ובשכרם, אבל כשניתן לפרנס שכונה שלמה בשכר חודשי של אדם אחד, ולעומת זאת עובדת הניקיון באותו בנק שאלי יונס מנהל מקבל שכר מינימום, זהו העמקת הפער בחברה הישראלית. בנק מזרחי הוא דוגמא לכך, אנחנו הורסים את החברה במו ידנו" אמר גפני.

 גב' קרנית פלוג מנהלת מחלקת המחקר בבנק ישראל סקרה בקצרה את הדו"ח ומשמעויותיו ואמרה, כי שיעור העוני בקרב המועסקים עומד על 20 אחוז בכלל האוכלוסייה, 32 אחוזים בקרב משפחות חרדיות, ו-54 אחוזים מהמשפחות הערביות שיש בהן מפרנס אחד - ונמצאות למרות כך במעגל העוני. גב' פלוג סקרה בקצרה את המדיניות הממשלתית להתמודדות עם אתגרי שוק העבודה, ביניהם הסרת חסמים לתעסוקת חרדים וערבים, ועוד.

ח"כ גב' שלי יחימוביץ' בירכה על עצם המחקר שבודק לראשונה כמה עניים יש בישראל למרות שהם עובדים, אך הלינה על כך שהמחקר לא כולל עובדים בחצאי משרות, "תמיד אמרו שהעבודה מחלצת מעוני, ושהעניים צריכים ללכת לעבוד, מתברר שעבודה לא מחלצת מעוני, התהליך הוא מפחיד והמשמעותי ביותר בחברה הישראלית וחוץ מצעדים של גירוש העובדים הזרים והפעלת תכנית ויסקונסין, יש חוסר נכונות להתמודד עם הבעיה".

מדו"ח שחיבר עמי צדיק מנהל מחלקת המחקר והמידע של הכנסת נכתב כי מדיניות הממשלה התמקדה בעיקר בצמצום תשלומי העברה ופחות בהשקעות לשיפור יכולת ההשתכרות של העובדים, "לא חל גידול מספיק בהוצאה הממשלתית בשוק העבודה, לרבות הכשרה מקצועית, מס הכנסה שלילי וכו'" . לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני כי "קל לומר שהמדיניות הממשלתית היא הסרת חסמים ועידוד תעסוקה, אך בפועל לא נעשה דבר, הוועדה לא תנוח בנושא זה" הבטיח גפני.